ערוץ 1, תפילות 3

ביום חמישי האחרון קיבלו כ-150 מעובדי רשות השידור את פני הרב הראשי לישראל, הרב משה שלמה עמאר שליט"א, בבואו לטקס קביעת מזוזה בבית הכנסת המשופץ בבניין הערוץ הראשון של הטלוויזיה. ימות המשיח?

אא

זקני עובדי הערוץ הראשון של הטלוויזיה מביטים בפליאה לנוכח השינוי שחל במקום עבודתם, שנחשב עד לפני שנים לא רבות למעוז החילוניות.
הכל החל כאשר כתב הערוץ
 אורי רווח, הפך את חדרו לבית הכנסת והכניס ספר תורה לחדרו, למרות התנגדות מספר עובדים והקמת ועדות בירור למעשיו.
המקום קיבל חיזוק רב לפני למעלה משלוש שנים, עם קיום שיעור קבוע לעובדי הטלוויזיה ו"קול ישראל" מדי יום ביומו בשעת ההפסקה של העובדים, בראשות הרב מנשה בן פורת. הלימודים מגוונים ומרתקים, וכוללים את לימוד משניות מסכת אבות, ביאור "פתח אליהו", ביאור פרשיות הקרבנות, פיטום הקטורת, משניות "איזהו מקומן", "עין יעקב" מסכתות ברכות ושבת. בסמוך לחגים לומדים בענייני החג בהלכה ובאגדה.
מדי פעם נערכות סעודות מצווה בסיום מסכת וכדומה, ומגיעים רבנים גדולים לחיזוק, כמו הרב יעקב יוסף, הרב אהרון זכאי, המקובל הרב בניהו שמואל ועוד. 
תפנית חשובה קיבל המקום עם היבחרו של יוני בן מנחם לתפקיד מנכ"ל רשות השידור. המנכ"ל הנוכחי עודד את קיום השיעור, ואף הקצה סכום נכבד מכספי הרשות לשיפוץ בית הכנסת. 
ביום חמישי, י"ט אלול תשע"ב, קיבלו כ-150 מעובדי הרשות בהתרגשות רבה את פני הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרה"ג משה שלמה עמאר, בבואו לטקס קביעת מזוזה לבית הכנסת המשופץ. גם שר הפנים, אלי ישי, השתתף במעמד. רבים מהמשתתפים הביעו התרגשות במהלך הטקס. כך היה אפשר לראות את אחת העובדות, קיבוצניקית מהשומר הצעיר, מרותקת לדברי התורה של הרב עמאר, עד שלמרות שקראו לה שוב ושוב לשוב לעבודתה באולפן, היא סירבה בתוקף ואמרה "אגיע כשהרב יסיים את דבריו".

הראשון לציון, הרב משה שלמה עמאר, ביקש בדבריו מהכתבים להרבות אהבה ואחווה שלום ורעות. "אני יודע שישנם מגבלות מקצועיות בעבודתכם, אבל תשתדלו כמה שאתם יכולים להרבות אהבה בעם ישראל", סיכם הרב. מכאן פנה לשוחח בגודל ההכנה שיש להתכונן לקראת יום הדין בראש השנה, והזכיר שלפני 40 שנה נדרס אדם למוות באמצע השנה, ה´ ירחם, ומרן הרב עובדיה יוסף אמר באחת מדרשותיו: "אתם חושבים שהאיש הזה נהרג היום? לא! כבר בראש השנה נגזר עליו שימות...".
הרב סיים את דבריו בהתייחסות לאיום האיראני: "למרות שהחיילים שלנו עושים עבודה מצוינת, ואף הייתי אתמול 5 שעות במטכ"ל וראיתי שהם עושים עבודה למעלה מהמצופה מהם, אבל יש לזכור שלא בחיל ולא בכח, כי אם ברוחי אמר ה´. יש להתחזק בתורה וביראת שמים כדי להינצל מהאיום האיראני".
הרב מנשה בן פורת הזכיר בדבריו, שאנו רואים בהתגשמות חזון עמוס הנביא בקשר לאחרית הימים: "הנה ימים באים נאום ה´, לא רעב ללחם ולא צמא למים, כי אם לשמוע את דברי ה´. בקיבוצים של השומר הצעיר נפתחים בתי כנסת, ומתקיימים שיעורי תורה; באוניברסיטת תל אביב מתקיים שיעור בחסידות אחת לשבוע עבור סגל המרצים". הרב העלה על נס את רצונם העז של עובדי הטלוויזיה ללמוד, עד שבימי בין הזמנים של הרב, באמצע הניקיונות לפסח וכדומה, כאשר קשה להגיע למסירת השיעור בנסיעה באוטובוס, העובדים שולחים מונית הלוך וחזור כדי שהשיעור יימשך כסדרו.

תגיות:הרב מנשה בן פורתערוץ 1אורי רווח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה