חדשות בארץ

חמאס במניפולציה אכזרית: "מכתב" מאורון שאול המנוח

בימים האחרונים, נדהמו הוריו של החייל אורון שאול הי"ד, לקבל מחמאס מכתב מפוברק, שכביכול נכתב בידי בנם, בו הוא מבקש לפעול לשחרורו. "אני חושב שעזבת אותי לשנים ארוכות, כפי שעשתה הממשלה עם החייל גלעד שליט", כותב כביכול החייל המנוח לאימו. צה"ל: חמאס עושה מניפולציות כדי להביא למו"מ על חילופי שבויים

אא

אין גבול לאכזריות: בימים האחרונים העבירו בחמאס מכתב דרך גורמים שונים ומשונים, לבני משפחתו של החייל אורון שאול הי"ד, שלפי הערכות נהרג במבצע שנערך ברצועת עזה, לפני כמעט שנה וחצי. במכתב המפוברק, קורא שאול המנוח לפעול לשחרורו. בצה"ל בטוחים שמדובר במכתב מפוברק, ואף מתריעים כי מדובר במניפולציות אכזריות של חמאס על בני המשפחה, זאת בכדי להביא למו"מ בנוגע לחילופי השבויים. בהמשך היום, יכנסו ההורים מסיבת עיתונאים מיוחדת, כדי להבהיר את עמדתם נוכח ההתפתחויות האחרונות.

כאמור, בימים האחרונים העביר ארגון הטרור מכתב שכתב לכאורה לאחרונה החייל אורון שאול הי"ד לבני משפחתו.

כל המומחים בצה"ל טוענים כי מדובר במכתב מפוברק, אולם עבור ההורים הכואבים מדובר במכתב שמהווה טלטלה נפשית של ממש, שמחדשת את השאלה האם בנם מת או חי. בשלב זה, נראה שהם כבר אינם משוכנעים במותו ונאחזים בתקווה שאולי יוכלו עוד לראותו בחיים.

במכתב המפוברק, שמיען כביכול אורון לאימו, נכתב: "אמי היקרה, אני שומע את הגשם יורד סביבי אך איני רואה אותו ואיני מרגיש אותו. גיליתי שזו אינה זכותי מאז נפלתי בשבי. אני מחכה לידיעה כלשהי שתשמח אותי ותחזיר אותי אליכם".

אורון שאול הי"ד (צילום: דובר צה"ל)אורון שאול הי"ד (צילום: דובר צה"ל)

בנוסף, מציג חמאס את המכתב המפוברק כאילו נכתב אך לפני ימים ספורים. “אני רוצה להשתחרר מהשבי. לא אכחיש שהם נוהגים בי בעדינות, אבל ההרגשה ששכחתם אותי ושלא אכפת לכם ממני ממלאת את לבי פחד ומצוקה. הדבר שמחליא אותי עוד יותר הוא שאני חושב שעזבת אותי לשנים ארוכות כפי שעשתה הממשלה עם החייל גלעד שליט".

לאחר מכן נכתב בשם הבן המנוח: “אמא, התחלתי להרגיש את הקור ואני מפחד מחורף קשה כפי שהיה בשנה שעברה. האם לבך החנון מסכים שאהיה רחוק ממך כל התקופה הזאת? אמא, מתי תפעלו למעני? האם תסכימו לתחבולה הפוליטית שמשחקת בכם? האם תסכימו להבטחות השווא שמבטיחה ממשלתנו? הבטיחו לנו בצבא שנחזור לבתינו ולאמהותינו בריאים ושלמים, אבל הם השאירו אותי, הלכו ולא עשו למעני דבר עד כה. גיליתי מהשובים שאני לא חוזר לפני שישתחררו השבויים שלהם".

את מכתבו, מסיים שאול כביכול בתחינה להוריו שיפעלו לשחרורו. “אמא, אבא אני מבקש לפעול למעני”.

בתגובה לכך, צפויים היום הוריו של שאול, הרצל וזהבה, לכנס מסיבת עיתונאים, בה הם מתכוונים להציג את עמדתם באשר לגורלו של בנם, בעקבות קבלת המכתב. מקורבים למשפחה, כבר אמרו אתמול כי הם נסערים מאוד.

כזכור, אורון שאול (20), מהיישוב פוריה עילית, שימש כלוחם במבצע "צוק איתן" לפני כשנה וחצי. במהלכו, היה חלק מצוות הנגמ"ש של גולני, שנתקע בשכונת שג’אעיה שברצועה ב־20 ביולי 2014, ולאחר מכן הותקף בתקיפה ישירה בטיל נ"ט ועלה באש. ששת החיילים שהיו בתוכו נהרגו, אולם שאול, שגופתו לא נמצאה, הוכרז כנעדר, ומאוחר יותר כחלל שמקום קבורתו לא נודע. חמאס טען אז וטוען גם היום שהוא מחזיק את החייל בידיו. כבר לפני חצי שנה, פרסם האתר אל-מג'ד, המשמש את מנגנון הביטחון של גדודי עיז א-דין אל-קסאם, זרוע הטרור של חמאס, "פרטים חדשים" על "נפילתו בשבי" של החייל שאול אורון, והתנאים בהם הוא "מחוזק בחיים" בידי חוטפיו.

אולם בצה"ל טוענים, ששאול כבר נקבע באופן רשמי כחלל צה"ל בהסתמך על תחקיר והממצאים בשטח. בינתיים, השאלה בנוגע לגורלו של בנם, שעדיין לא נחתמה מבחינתם, ממשיכה לטלטל את הוריו של שאול.

תגיות:אורון שאולחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה