חדשות יהדות

בכירים בציונות הדתית כנגד בנט: "רפורמים זו שואה רוחנית"

השבוע האחרון מתח הרב הראשי לישראל, דוד לאו שליט"א, ביקורת קשה, על השר בנט שביקר בבית ספר רפורמי, ואף שיבח את התנהלותו. כעת, מצטרפים לביקורת גם רבנים בכירים בציונות הדתית שטוענים: "אסור להכיר ברפורמה כיהדות"

אא

גם בציונות הדתית מרתיעים מפני הזרם הרפורמי: לאחר שבמהלך השבוע האחרון הביע הרב לאו שליט"א ביקורת חריפה כנגד יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, סביב ביקורו של בנט בבית ספר קונסרבטיבי בארצות הברית – גם רבנים בכירים בציונות הדתית ממהרים לגנות את המהלך.

בריאיון, שהעניק הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, לרדיו 'גלי ישראל', אמר הרב כי "הרפורמים והקונסרבטיבים ממיטים שואה רוחנית על העם היהודי ואסור בשום אופן לחזק אותם או לבקר במוסדותיהם". עוד הוסיף, כי "אסור לתת להם לגיטימציה וטעה בכך שר החינוך שנתן להם תמיכה בביקורו".

הרב דוד לאו ונפתלי בנט (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)הרב דוד לאו ונפתלי בנט (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

גם רבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל, בחר להצטרף לביקורת הקשה, ומסר לאתר כיכר השבת את תגובתו על הדברים, בכך ש"הרפורמה זה לא יהדות. הוא יכול להיות יהודי בפועל, אבל להכיר ברפורמה כיהדות -אסור". בהמשך חזר ואמר, כי "אסור לאדם שומר תורה ומצוות להכיר ברפורמה. אין מה לחפש שם. באופן עקרוני יהדות ורפורמה זה 'צווי' דינים".

כזכור, כבר בתגובה לביקורת החריפה של הרב לאו, מיהרו בלשכת השר בנט להגיב על הדברים בתגובה תמוהה, וטענו כי "השר בנט סבור שמנהיגי ציבור בישראל צריכים לקרב יהודים ולא לנדות אותם, ורואה בחומרה אמירות שבאות להרחיק לבבות במקום לקרבם. אנו נמצאים היום במצב חרום ליהודי התפוצות, כאשר תופעת ההתבוללות מגיעה למיליוני יהודים". כעת, מצטרפים אל הביקורת גם רבנים בכירים מפלג הציונות הדתית, אשר לא מותירים ספק באשר לאיסור שבמעשהו של בנט.

תגיות:הרב דוד לאונפתלי בנטרפורמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה