חדשות יהדות

הרב הראשי לאו יוצא נגד הקונסרבטיביים

לאחר ביקורו של שר החינוך נפתלי בנט בבית ספר קונסרבטיבי בניו יורק אותו שיבח רבות, יצא היום הרב לאו שליט"א כנגד הביקור, וטען כי הוא "מיותר ואסור". "אם תמשיכו בדרך זו, אתם תאבדו את הילדים והנכדים שלכם", טען הרב כנגד הקונסרבטיביים

אא

לאחרונה ביקר שר החינוך נפתלי בנט בניו יורק, ובמהלך הביקור אף ביקר בבית ספר קונסרבטיבי בעיר. בנט, שהתלהב מבית הספר, פרסם באחת הרשתות החברתיות דברי שבח הנוגעים להתרשמותו מהמקום ומהקהילה הקונסרבטיבית. הבוקר (רביעי) יצא הרב הראשי לישראל כנגד הביקור האמור, וטען כי היה "מיותר ואסור".

את הדברים אמר הרב במסגרת ראיון לרדיו "קול חי". בתוך כך, התייחס גם לזרם הקונסרבטיבי באופן כללי, אותו ביקש לגנות באומרו כי "אנו חייבים להמשיך ולחנך יהודים ולהסביר להם על הערכים האמיתיים של המסורת היהודית ועם ישראל. אל תשכחו, כמעט בכל משפחה יהודית תמצא סבא דתי או סבא חרדי או אפילו סבא רב. לא תמצא הרבה משפחות בהן יש סבא קונסרבטיבי. כלומר, בסופו של דבר כאשר אנו מדברים על העתיד, האורתודוכסיה היא הדרך".

עוד הוסיף הרב לאו, כי לדעתו "הקונסרבטיבים הם בהחלט יהודים, אבל שוב, לא בגלל זהותם הערכית. עלינו להגיד להם באופן ברור: אם תמשיכו בדרך זו, אתם תאבדו את הילדים והנכדים שלכם".

הרב דוד לאו (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

בתוך כך, התייחס הרב באופן ספציפי לביקור שקיים שר החינוך בבית הספר הקונסרבטיבי בניו יורק לאחרונה, והביע כלפיו התנגדות נחרצת. "צריך לשאול את בנט אם הוא התייעץ עם רב לפני הפגישה הזו ואני חושש מאוד שלא, מכיוון שההתנהלות הזאת אינה מקובלת על כלל ישראל. כאשר אתה מדבר בפני ציבור כללי אז ודאי שלא תשאל האם כל אחד בקהל הוא אורתודוכסי, אבל לדבר מראש עם קהל מסומן ולהכיר בו ובדרכו, כאשר דרך זו מרחיקה את היהודים מדרכה של ישראל, זה אסור. אם השר בנט היה שואל לדעתי לפני הביקור הייתי אומר לו בפירוש כי 'אתה לא יכול ללכת למקום בו החינוך שם מרחיק יהודים ממסורת, מהעבר ומהעתיד של העם היהודי'".

מלשכת בנט נמסר בתגובה כי "השר בנט סבור שמנהיגי ציבור בישראל צריכים לקרב יהודים ולא לנדות אותם, ורואה בחומרה אמירות שבאות להרחיק לבבות במקום לקרבם. אנו נמצאים היום במצב חירום ליהודי התפוצות, כאשר תופעת ההתבוללות מגיעה למילוני יהודים. כמי שאחראי בממשלת ישראל לנושא התפוצות, השר בנט גאה בכך שהוא דואג לכל יהודי באשר הוא יהודי, וימשיך לפגוש כל יהודי, מכל זרם שהוא".

נקל לראות, כי התגובה של השר לדברים, היא לכאורה תמוהה, שכן מצד אחד היא מתייחסת לרצון במאבק בהתבוללות – בשעה שמעשה מהסוג שעשה בנט, ששיבח זרם שמרחיק מהיהדות ומקרב להתבוללות - רק מעודד אותה, וזו יוצרת בעיה לאומית מהותית.

תגיות:הרב לאונפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה