חדשות בעולם

החלטה היסטורית למאבק בזיהום האוויר ב- 195 מדינות

ההחלטה התקבלה במסגרת ועידת האקלים בפאריז, שפועלת לצמצום זיהום האוויר על פני כדור הארץ. התקציב ליוזמה: 100 מיליארד דולר. אובמה: "זה ענק"

אא

אמש התקיימה ועידת האקלים בפריז, במסגרתה גובש הסכם שיגביל את ההתחממות הגלובלית, כך שעד שנת 2050 תגיע לפחות מ-2 מעלות צלזיוס.

במסגרת ההסכם, שגובש לאחר שבועיים של דיונים, הגיעו 195 המדינות שהשתתפו בו לידי הסכם ראשוני, שהוצג בידי שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס.

התקווה היא, כי המהלך כאמור יעצור את ההתחממות הגלובלית, שעשויה חלילה להוביל לשינויי אקלים חמורים. ההסכם צפוי להיכנס לתוקפו בעוד כחמש שנים, בשנת 2020.

הדרישה הראשונית להסכם, הגיעה דווקא מצד מדינות איים קטנות ומדינות עניות שככל הנראה חוששות לגורלן. גם הידיעה שהשנה האחרונה נרשמה כשנה החמה ביותר שנרשמה אי פעם על פני כדור הארץ – היוותה טריגר משמעותי להסכמתן של מדינות שונות נוספות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

בארגונים הירוקים כבר חוגגים, שכן מדובר בפעם הראשונה מזה שני עשורים, שהעולם מסכים להוביל יחד תכנית להפחתה משמעותית בשימוש בחומרים כמו דלקים מאובנים הפולטים גזי חממה ומסוכנים לאקלים, והעברה לגז טבעי ולאנרגיה ירוקה.

על רקע הדברים, פרסם נשיא ארה"ב ברק אובמה, קריאת התפעלות מההישג, ברשת החברתית טוויטר. "זה ענק!", התבטא אובמה. "כמעט כל מדינה חתמה על הסכם פאריס הודות למנהיגות האמריקנית". 

על רקע הדברים, מסר גם השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, כי גם בחברת החשמל יצומצם השימוש בפחם. "כדי להשיג את יעדי הפחתת הפליטות שאושרו בממשלה ולצמצם את זיהום האוויר, המשרד מוציא לחברת החשמל תנאים חדשים לצמצום השימוש בפחם והגברת השימוש בגז טבעי", הכריז השר.

גם מנכ"ל משרד האנרגיה, שאול מרידור, ציין כי יפעל לשינוי בנושא. "אנו מסתכלים על משק האנרגיה בראייה כוללת ומאוזנת, ולכן נמשיך לראות תמהיל דלקים מגוון ורחב שיאפשר ביטחון אנרגטי. תפקידנו לאזן בין השיקולים, ובהם הסביבתיים והכלכליים."

תגיות:זיהוםאוויראקלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה