חדשות בעולם

שערורייה: במחסום הירדני לא מעבירים יהודים עם חזות דתית

תמר גבירץ-הירדני בסך הכל התכוונה לבלות עם בני משפחתה חופשה בירדן. אלא שאז, במחסום הירדני בדרך, הודיעו להם כי לא תותר כניסתם עם כיפה. בהמשך דרשו לקחת אותה ואף סירבו לאפשר להם להצפין אותה בתיק האישי

אא

בני משפחת הירדני בסך הכל התכוונו לבלות את חופשת החנוכה במלון ירדני כלשהו. לצורך כך, הם הזמינו חופשה, עליה שילמו מראש טבין ותקילין, לאחר מכן ארזו היטב את המזוודות, ולבסוף נסעו עד למחסום הירדני, מצוידים בכל האישור והדרכונים הנדרשים למעבר הגבול, ואף שילמו את אגרת המעבר היקרה.

אבל אז, התרחש הבלתי יאומן מבחינתם, כששומרי הגבול דרשו מהם להוריד את הכיפות שעיטרו את ראשיהם. בפוסט אמיץ שפרסמה היום ברשת החברתית פייסבוק, תיארה תמר את כל הקורות אותם:

"הגענו היום, הורים ושלושה ילדים, למסוף ערבה, בדרכנו לחופשה בירדן", תיארה. "התכוננו היטב עם מלון משולם מראש ונהג מונית ירדני, אלא שאיש לא הכין אותנו לפארסה שחיכתה לנו בגבול: הירדנים הורידו לאבא ולשני הבנים את הכיפות הסרוגות מהראש והתעקשו שיחזירו אותן לישראל! הבטחנו להטמין אותן בתיק במשך כל הטיול (כך ממילא התכוונו לעשות) והנהג הירדני אפילו התחייב להסתיר אותן במונית שלו, אבל הפקידים הודיעו שאין להיכנס עם "חפצים יהודיים" לירדן, וזאת כמובן רק מסיבות של דאגה לשלומנו (ברור, כיפה מוצנעת בתיק היא סכנה נוראה לשלום במזרח התיכון).

"הדילמה, אם היתה כזאת, התמוססה סופית כשלחדר הוכנס לפתע בחור ישראלי שהואשם בחוצפתו בהבאת תפילין לירדן. אז הבנו שהירדנים אולי רוצה ישראלים, אבל הם לא רוצים יהודים".

תמר מספרת, שלאור הנסיבות, החליטו בני הזוג הירדני, כיהודים שומרי מצוות שחשיבות התורה ועלבונה מפעמים בהם, כי הם יוותרו על הטיול – ובלבד שלא יצטרכו לוותר על הכיפה. בזאת, הם גם מאמינים – שהם עושים את השירות הטוב ביותר עבור חינוך הילדים שלהם. "אנחנו לא ראש בקיר", תיארה. "אין לנו בעיה עם כובע במקום כיפה, אבל יש לנו כבוד עצמי וילדים שאנחנו רוצים לחנך, אז עם כל הצער והאכזבה, הסתובבנו על עקבותינו וחזרנו בו במקום לישראל".

לאחר מכן, הוסיפה הירדני לתאר כי כאשר פנו בנושא למסוף הישראלי, שעה שסבו על עקביהם – גילו כי מדובר בהליך מוכר, שהעובדים מתארים שכבר ראו חמורים ממנו."פוסט זה מוגש כשירות לציבור שאולי יש בו מי שחשב כמונו שירדן מסבירה פנים לתייר מישראל. היא לא! בצד הישראלי של המסוף סיפרו לנו העובדים בשובנו סיפורים מסמרי שיער על ישראלים שאולצו לחזור משלל סיבות מבזות כמו "חזות יהודית מדי", כי הם לא באו עם מלווה ממשרד התיירות (!) או סתם כי הפקיד הרגיש שהם "יעשו צרות". חסכו לעצמכם את העלבון ואת אובדן הכסף הרב (המלון והנהג לא יחזירו לכם שקל, וגם לא תקבלו דבר מאגרת המעבר היקרה ששילמתם) וסעו למדינה שמכבדת אתכם.

בסוף דבריה, קוראת הירדני למשרד החוץ הישראלי לנהוג בתיירים הירדנים – מידה כנגד מידה. "נבקש באותה הזדמנות ממשרד החוץ הישראלי לשקול נהלים דומים על פיהם תיירים ירדניים יחויבו להסיר את הכאפייה והחיג'אב או כל סממן לבוש דתי אחר בהיכנסם לישראל, ולא יוכלו אפילו להצניעם בתיק, כדי לא לחרחר מלחמה חלילה. אם ירדן מתאמצת כל כך להשפיל תיירים ישראלים ולהוכיח שאין לה אפשרות להגן עליהם בשטחה, אנחנו לא רואים סיבה להתאמץ כל כך להוכיח את ההפך. בתמונה: הילדים שלנו במסוף ערבה היום. תראו איך הם שמחים! זה בגלל שהם עוד לא יודעים שתכף יסלקו אותם מירדן בגלל הכיפה שעל ראשם. נשמח מאד אם תפיצו ותשתפו".

תגיות:ירדןמחסום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה