חדשות בעולם

ריבלין בארה"ב: "ישראל עושה עוול לפלסטינים"

לרגל ביקורו אמש בבית הלבן, פרסם ריבלין מאמר לאחרונה בוושינגטון פוסט, בו השחיר את פניה של ישראל, כשהתבטא נגד מדיניות ישראל בסכסוך הפלסטיני, ועל כך שהיא "מזניחה את הפלסטינים ועושה להם עוול"

אא

ריבלין עושה שירות רע לישראל: נשיא המדינה רובי ריבלין, השוהה בימים אלה בארצות הברית, בביקורו אצל הנשיא ברק אובמה, פרסם לרגל הביקור מאמר ב"וושינגטון פוסט", בו הוא מגנה את התייחסותה של ישראל מבחינה מדינית לסכסוך הפלסטיני ואת יחסה בכלל לפלסטינים, שריבלין הגדיר כ"הזנחה".

לדבריו של ריבלין, ישראל עושה עוול לפלסטינים בשטחים ובמזרח ירושלים, שכן היא מזניחה את המקומות הללו ומקשה על בנייתה של העיר הפלסטינית רואבי, וגורמת לעיכובי בניה שונים.

ראובן ריבלין בביקורו אצל הנשיא ברק אובמה (צילום: קובי גדעון / GPO)ראובן ריבלין בביקורו אצל הנשיא ברק אובמה (צילום: קובי גדעון / GPO)

עוד קרא ריבלין במאמרו, לקדם מה שכינה כ"צעדים בוני אמון" מול הפלסטינים, בדמות שיתופי פעולה שונים, כמו בתחום החינוך ולהפסיק את ההזנחה האמורה במזרח ירושלים.

דבריו של ריבלין עוררו הדים רבים וספגו ביקורת קשה, ובעקבותיהם התראיין הבוקר מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, לגלי צה"ל ואמר: "חד-משמעית זה חלק ממדיניות החוץ של מדינת ישראל. בנייה של אמון בין הישראלים לפלסטינים היא נושא שנוגע לאינטרס הישראלי, היא לא איזושהי כפייה של זירה בינלאומית - אם זה הבית הלבן או האיחוד האירופי".

אין זו הפעם הראשונה שהתנהגותו של ריבלין מעוררת ביקורת. אמש, בעת הביקור בבית הלבן, הדליק ריבלין נרות יחד עם רבה רפורמית שהביעה זילות בברכת הדלקת הנרות שנקבעה בהלכה היהודית.

תגיות:ראובן ריבליןארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה