חדשות בארץ

מהיום: אברכים ייחשבו כבני זוג עובדים מבחינה חוקית

יוזמה חדשה של ח"כ ישראל אייכלר, תאפשר להגדיר אברכים ובני ישיבות בסטאטוס "עובדים", כך שהאישה המפרנסת תהיה זכאית מבחינה חוקית לשמונה ימי מחלה בשנה בשל מחלת ילדים במקום העבודה

אא

יוזמה חדשה של ח"כ אייכלר: בקרוב יוכרו אברכים ובני ישיבות מבחינה חוקית כ"עובדים", מה שיאפשר לאישה המפרנסת להיות זכאית לשמונה ימי מחלה בשנה המוגדרים עבור מחלת הילד, מה שלא היתה זכאית לו עד כה.

כאמור, כיום זכאי כל עובד לקבל שמונה ימי מחלה בשנה לטובת "מחלת ילד". לשם כך, עליו להגיש אישור רפואי המצהיר על מחלת הילד מטעם רופא. עד כה, החוק התאפשר רק כשבני זוג עבדו אף הם באותו היום וחתמו על תצהיר מיוחד בנושא.

ח"כ שראל אייכלר (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)ח"כ שראל אייכלר (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

אולם היוצאים מן הכלל עד כה, היו האברכים. מבחינה חוקית אלה מעולם לא הוכרו כ"עובדים", ולכן אישה שבעלה היה אברך כולל וביקשה לנצל את זכותה לקבל חופשה בעבור מחלת ילד – גילתה שלמעשה אין לה שום זכות כזאת, שכן היא מוגדרת כמפרנסת יחידה, ולכן נאלצה לוותר על ימי המחלה הללו.

כעת, לאור פנייה של ח"כ אייכלר בנושא, תוקנה האפליה, ומעתה שני בני הזוג יוכרו בסטאטוס של עובדים לצורך מחלת הילד.

במענה ששלח נציב שירות המדינה לח"כ אייכלר לאור פנייתו בנושא, נאמר כי "לאחר בחינת הנושא הוחלט להכיר גם באברכים לומדי ישיבות כבני זוג עובדים לצורך ניצול מחלת ילד ובימים אלה אנו פועלים לתיקון התקשי"ר בהתאם".

תגיות:אברכיםישראל אייכלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה