כתבות מגזין

כל מה שרציתם לדעת על...עוזיה צדוק

הוא לא מזמן חגג בר מצווה והוא כבר אחד מהזמרים האהובים ביותר בישראל. מיהו הילד הביישן שהפך ללהיטו המוזיקלי החם ביותר של החורף הזה?

אא

עוזיה צדוק הוא בקושי בן 13 וחצי, אבל מהכתרים המוזיקליים שקושרים לו יכלו להתפרנס בחדווה כמה וכמה זמרים. ילד? בהחלט, אבל גם אמן ברמה בינלאומית. אמן עם כיפה, פאות, וקול נהדר שממיס לבבות. האהדה שהוא זוכה לה בתכנית הריאליטי 'בית ספר למוזיקה' בה הוא משתתף היא בהחלט חסרת תקדים. המורים רבו עליו כבר מהאודישנים, והמורה שזכה בו, יהורם גאון, לא מפסיק להתמוגג מהתלמיד המוכשר. ואם היה מי שלא קיבל את המסר, הרי שההופעה בה הוא ביצע את אחד השירים הישראלים המורכבים ביותר, 'צל עץ התמר' חתמה סופית את מעמדו כלהיט המוזיקלי החם ביותר של החורף הזה.

צדוק הוא הילד השמיני במשפחה של 11 ילדים, והוא שר מגיל שמונה, אז הבחינו הוריו בקולו יוצא הדופן והחלו לעודד אותו לשיר באירועים משפחתיים ובשמחות. עם הזמן הוא חתם חוזה עם המפיק דוד פדידה, שהחל לארגן לו הופעות בארץ ובעולם. עוד לפני שיהורם גאון פגש את עוזיה, הנער הביישן הספיק להוציא את האלבום הראשון שלו: 'שומר ישראל'. השיר הידוע ביותר שלו לפני התכנית היה 'כוכב מאיר', השיר על מרן הרב עובדיה שכתבה כלתו, יהודית יוסף, ושצדוק ביצע לראשונה בחתונת ביתם של הרב משה יוסף ורעייתו יהודית. מאז הפך השיר להמנון הגעגועים למרן, הרבה בזכות הביצוע מרטיט הלב של צדוק.

המסע של צדוק בתכנית הריאליטי בה הוא משתתף היה מהתחלה מסע של הכתרה. הציונים שלו היו מעולים מהרגע הראשון, ועל הנפקת רגעי צמרמורת מוזיקליים נראה שהוא כבר רשם פטנט – מ'צל עץ התמר' ועד הדואט עם יהורם גאון. אבל על אף ההצלחה המסחררת והפסטיבל התקשורתי סביבו, צדוק ממשיך להתבלט בעיקר בחיוך צנוע, מבט ביישן, ושפת גוף של ילד עדין שלא ממש מבין את המהומה שהוא מחולל.

את הצניעות שלו אפשר לראות גם בתשובות שסיפק לאתר 'מאקו שראיין' אותו לא מזמן. "כשאני שר אני רוצה להעניק לכולם, שכולם יאהבו, ומקווה שיעשו עם זה משהו. אני עצמי מתרגש מהשירה עצמה, מתרגש ומתרכז, גם וגם. אם אני מרוכז בשירה אני חושב גם איך אנשים יאהבו ויתרגשו מהשיר. חלק מהעניין הוא להרגיש יחד עם כולם".

אבל למרות האהבה לשירה, ברור לו סדר העדיפויות. "בבית הספר מקבלים את השירה שלי יפה, אבל שם אני לא שר. . אין לנו טקסים עם שירים. אני לא שר שם באירועים או בחגים. למדתי שם בעבר קצת מוזיקה, עכשיו אני הכי אוהב ללמוד תורה. אני שר בבית הכנסת ביישוב, עולה לתורה, מתפלל שם הרבה".

וכששואלים אותו על הזמרים שהוא אוהב, צדוק נותן כבוד למגזר בלי להתבלבל – ובלי לנסות להיות מי שהוא לא. "אני אוהב את אברהם פריד, מרדכי בן דוד, אוהד מושקוביץ'. קיבלתי משלושתם מחמאות על המוזיקה היפה שלי.. במוזיקה ישראלית לא דתית ובמוזיקה לועזית אני לא מתמצא".

 

 

 

תגיות:זמריםעוזיה צדוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה