חדשות בארץ

ראש הממשלה עונה לקרי: "ישראל לא תהיה מדינה דו-לאומית"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס לאזהרתו של מזכיר המדינה האמריקני כי ישראל עלולה להפוך למדינה דו-לאומית. נתניהו אמר כי: "ישראל לא תהיה מדינה דו-לאומית. כדי שיהיה שלום, צריך שהצד השני יחליט גם שהוא רוצה שלום, ולצערי זה לא מה שאנו רואים"

אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לאזהרתו של מזכיר המדינה האמריקני, מפני מצב בו ישראל תהפוך למדינה דו-לאומית. במהלך הכינוס השנתי של 'פורום סבן' בוושינגטון בסוף השבוע, הזהיר מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי ממצב שבו ישראל תהפוך למדינה דו-לאומית.

מזכיר המדינה האמריקנית אמר בפורום כי: "פתרון של מדינה אחת לא יכול לשמור את ישראל היהודית והדמוקרטית. אם לא ייעשה מאמץ רציני לשלום, יהיו עוד אלימות וייאוש. איך ישראל תשמור על אופייה כמדינה יהודית ודמוקרטית בלי רוב יהודי? האם הערבים יקבלו את הזכות להצביע או יהיו במעמד נחות? כיצד תגיב הקהילה הבינלאומית, אם יהיו חוקים שונים לישראלים ולפלסטינים?".

קרי הוסיף ואמר כי נתניהו תומך ברעיון שתי המדינות לשני עמים, אך שרי ממשלתו מתנגדים למדינה פלסטינית. לדבריו: "אם המצב הנוכחי יימשך, יש המטילים ספק בהמשך קיומה של הרשות הפלסטינית. האם ישראל מוכנה לפירוק הרשות, ולהחזרת כוחות צה"ל לגדה? ישראל תהיה מחויבת לתת שירותים של חינוך, חוק וסדר בעלות מיליארדים. מה יקרה אם הכלכלה הפלסטינית תקרוס?".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

מנגד, ראש הממשלה לא ממהר להילחץ מדבריו של מזכיר המדינה האמריקני. נתניהו הצהיר כי ישראל לא תהיה למדינה דו-לאומית ואמר כי: "כדי שיהיה שלום, צריך שהצד השני יחליט גם שהוא רוצה בשלום, ולצערי זה לא מה שאנחנו רואים. ההסתה של הרשות הפלסטינית נמשכת, היא חייבת להפסק".

לדבריו: "הממונה הבכיר על המשא ומתן אצל הפלסטינים, הולך לנחם את משפחתו של מחבל שניסה לרצוח יהודים. לא מספיק שהוא לא מגנה, אלא הוא גם הולך לנחם. בכך הוא נותן גם גיבוי, וגם עידוד למעשי טרור. כל מי שרוצה בשלום, צריך לגנות את הדברים הללו בכל לשון של גינוי".

תגיות:נתניהוקריראש הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה