מעניין

קולומביה: נמצאה ספינת אוצרות בת 307 שנה

במעמקי הים בקולומביה התגלתה הספינה הספרדית 'סן חוסה', אשר טובעה על ידי הבריטים לפני 307 שנה. מדובר בספינה שהכילה אוצר גדול הכולל 11 מיליון מטבעות זהב ותכשיטים רבים

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס הודיע כי ב-27 בנובמבר חיל הים של צבא קולומביה בשיתוף פעולה עם המכון הארכאולוגי הלאומי של המדינה, גילו שרידי ספינה ספרדית מפורסמת מסוג גילאון בשם 'סן חוסה', הספינה שטבעה לפני 307 סמוך לחופי קרטחנה שבקולומביה.

במהלך ראיון לסוכנות הטלוויזיה הקולומביאנית אמר סנטוס כי: "אין לנו שום ספק שהספינה שנמצאה היא הגילאון 'סן חוסה' המפורסמת. אנחנו מתכננים להקים מוזיאון בקרטחנה, ולהציג את הכלים הנדירים שהתגלו בשרידי הספינה. הספינה הייתה חלק מצי הספינות של מלך ספרד, פליפה החמישי שנלחם בבריטים בזמן מלחמת הירושה הספרדית".

בפוסט שהעלה לרשת החברתית כתב נשיא קולומביה: "חדשות נפלאות: גילינו את ספינת הגילאון 'סן חוסה'. הספינה, שנשאה על סיפונה כ-600 בני אדם, טבעה במהלך קרב ימי בין ספינות ספרדיות לאנגליות בשנת 1708, ושקעה במצולות הים סמוך לחופי האי בארו בקרבת העיר קרטחנה. על פי הערכות, הספינה נשאה 11 מיליון מטבעות זהב ותכשיטים רבים. חוקרים רבים מגדירים את הספינה "הגביע הקדוש של הספינות הטרופות". זו אחת התגליות הענקיות שנמצאו במעמקי הים, אם לא הענקית ביותר בתולדות האנושות".

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

סנטוס אמר כי: "על מנת להבטיח את שימור האנייה, הבדיקות המדעיות של שרידיה יימשכו עוד זמן רב. עד שיסתיימו הבדיקות, יימסרו פרטים מעטים בלבד. טרם ברור עד כמה מגוף הספינה נשאר שלם, ואם ניתן להעלותו ליבשה".

במקביל, חברת גילוי וחילוץ ציוד ממצולות הים האמריקנית, Sea Search Armada הגישה תביעה נגד ממשלת קולומביה בטענה כי גילתה כבר בשנת 1981 את מיקום הספינה הטובעת.

דובר ממשלת קולומביה סירב למסור את המיקום המדויק שבו התגלתה הספינה.

תגיות:אוצרספינהים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה