חדשות יהדות

הקשר הלא-ידוע בין יוסי שריד לרבי מלובביץ'

בעיני רבים הוא נתפס כשמאלני קיצוני שהקשר בינו ובין היהדות הוא מקרי בהחלט, אבל עדויות חדשות מחסידות חב"ד שופכות אור על דמותו של מי שהלך לעולמו בסוף השבוע האחרון, השר לשעבר יוסי שריד

אא

בסוף השבוע האחרון הלך לעולמו ח"כ יוסי שריד, מי שדאג לשדר לא פעם תדמית חילונית נוקשה בחייו, ואף השתייך למפלגת מר"צ. אולם עדויות חדשות של פעילים בחסידות חב"ד, שפורסמו באתר חב''ד אונליין col , מגלים דמות שונה לחלוטין, בעלת זיקה יהודית לא מבוטלת.

העדות הראשונה שמוצגת באתר, היא מכתב שכתב הרבי מלובביץ' ליוסי שריד, האדמו"ר האחרון לשושלת חב"ד, בשלהי חודש תשרי, שנת תשמ"ה.

לפי הערכה, הרבי הגיב לפניה יזומה של השר כלפיו, שהתבצעה דרך ידידו הרב שלמה מיידנצ'יק זצ"ל. במכתב כתב לו הרבי בזו הלשון:  "שלום וברכה! מאשר אני קבלת הפ"נ בעדו ובעד ב"ב שיחיו, שייקרא על ציון כ"ק מו"ח אדמו"ר בעת רצון.
עוד הרבי הוסיף לברך את שריד, ואיחל לו כי "והשי"ת ימלא משאלות לבבם לטובה ויברכם בתוך כלל אחינו בני ישראל בשנה טובה ומתוקה. ובפרט בהצלחה מרובה במילוי תפקידו האחראי לטובתם האמתית של הכלל, בגשמיות וברוחניות גם יחד".

המכתב והביקור בבית חב"דהמכתב והביקור בבית חב"ד

בנוסף, לפני 11 שנה, בשנת תשס"ה, פורסמה באתר COL ידיעה מפתיעה הנוגעת לטיול שערך כהן עם רעייתו בוונציה בשבת – במהלכו ביקשו להיכנס לאחד מבתי הכנסת בעיר. "בשבת הופתעו שליחי חב"ד בוונציה לראות את ח"כ יוסי שריד המלווה ברעייתו ומאבטחים נכנס לישיבת חב"ד שבכיכר הגטו היהודי בוונציה בהנהלת השליח הראשי הרב רמי בנין. השליח הרב יצחק ברכהן הזמינו להיכנס לאולם הישיבה לסעודת שבת", תואר בידיעה.

בנוסף נכתב, כי "ח"כ שריד ביקש כיפה והתכבד לעשות קידוש, לאחר שטעם מן היין, אמר: 'אתמול היה שמחת תורה (באידיש) וזהו יום ההולדת שלי ואני מאוד שמח להיות כאן בגטו היהודי עם חסידי חב"ד'. כל הנוכחים פצחו בשירת 'סימן טוב ומזל טוב' וניכרה ההתרגשות על פניו

"ח"כ שריד סיפר כי לפני שהגיע לכאן ביקש להיכנס לבית הכנסת הספרדי שבגטו הישן - אחד מבתי הכנסת היפים והעתיקים בעולם - אך נתקל בסירוב מצד השומר הישראלי שעמד בכניסה. 'פניך מוכרות לי אך אני מבקש ממך לומר את שמך ובתנאי שתישאר עד לסיום התפילה', אמר השומר. 'איתי לא עושים תנאים' - אמר - ועזב את המקום. 'נלך לחב"ד שם לא יעשו אתנו תנאים אמרתי לאשתי.. '. ח"כ שריד הודה לכל הנוכחים, אמר 'גוט שאבעס' ויצא לדרכו".
ונקודה יהודית נוספת ומרגשת בהקשר זה של שריד, היא זו שהתפרסמה הבוקר באתר החב"די, הנוגעת לעדותו של מנהל חדר לילדים חב״ד בעיר בני ברק, הרב ירחמיאל בלינוב, שמוסדו נקלע לקשיים כספיים קשים. ״זה קרה לפני 18 שנה לערך", הוא מתאר. "הייתי אז צעיר בתפקידי והעול הכספי לא היה קל. פתחנו באותם ימים חדר אוכל והחלטתי לפנות במכתב אישי ל-120 חברי-הכנסת שכל אחד מהם ייקח על עצמו מימון של ילד אחד
"היחיד שיענה לאתגר, היה יוסי שריד, כמדומני ששימש אז כשר המדע. הוא נתן לנו צ׳ק על סך 1000 שקלים במימון של עמותה הקשורה למפלגת מר״צ. העיתונאית דאז שלי יחימוביץ שמעה על התרומה המפתיעה והעלתה אותו לשידור. לשאלתה כיצד תרם למוסד חרדי, הגיב בפשטות שכשראה את מכתב הבקשה לסייע במימון האכלת ילד חרדי החליט לתרום שכן לא רואה הבדל בין ילד חרדי לילד אחר".

תגיות:יוסי שרידהרבי מלובביץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה