חדשות יהדות

בעיצומה של השבת: מרוץ אופנועים בבני ברק

חבורת אופנוענים מתעקשים לקיים מדי שבת מרוץ אופנועים בעיר החרדית, תוך פגיעה ברגשות התושבים בעיר ולקול מחאתם. בשבוע שעבר המרוץ נמנע, אולם השבוע התקיים כסדרו וגרם לצער רב לשכנים

אא

לפני שבוע, סיפרנו לכם על מרוץ אופנועים שנמנע בגופם של פקחי עירייה שאינם יהודים, אולם השבוע החלה הסאגה מחדש, כשהתברר כי המרוץ התקיים כסדרו.

הארוע התרחש, בעת שחבורת אופנוענים מאזור גוש דן גילו את המתחם רחב הידיים, הממוקם ברחוב הלח"י שצפון בני ברק, וסמוך לשכונת קריית הרצוג. שם התכוונו לקיים מדי שבת תחרויות מרוצים, ולגרום לחילול שבת המוני.

תושבים שידעו על כוונתם, התריעו על כך בפני העירייה, שנערכה לכך מבעוד מועד וקבעה כבר לקראת סוף השבוע כי קבוצת פקחים שאינם יהודיים יגיעו למקום ויחסמו בגופם את קיום הפעילות. אלה אף אספו את הצמיגים שהיו פזורים במתחם לטובת המרוץ.

אולם השבת שוב נזדעקו התושבים, כאשר התברר כי בניגוד למה שהובטח – המרוץ לא נמנע והתקיים כסדרו.

"בשבוע שעבר התרעתי בפני העירייה על הפירצה של חילול השבת ואכן סגן ראש העיר הרב מנחם שפירא גייס את עובדי התברואה שפינו את הצמיגים שהוכנו מבעוד מועד לקראת המירוץ, כמו"כ הגיע שיטור עירוני שמנע מהאופנועים את הכניסה למקום, ואכן באותה שבת לא היה חילול שבת במקום", סיפר חיים זלץ מארגון "משמרת השבת" לעיתון "יתד נאמן".

אולם לדאבון הלב, השבת התקיים במקום חילול שבת המוני. "כשהגעתי למקום במהלך השבת האחרונה יחד עם קבוצת אברכים מצאנו כעשרה אופנועים שהגיעו לפעילות בשטח, זה היה בין השעות שתיים לשלוש אחה"צ, מחינו בפניהם על חילול השבת, ובאותו זמן שמחינו בפניהם התהפך אחד האופנוענים ונפצע, אך שאר הצעירים עמדו במריים והמשיכו בחילולי השבת".

אילוסטרציה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

בתגובה שנמסרה מטעם עירית בני ברק לעיתון המודיע, נאמר כי בעקבות הדברים "ראש העיר, חנוך זייברט, כינס את הגורמים הנוגעים בדבר במטרה לחדד שוב את הנהלים ולמנוע הישנות מרוץ האופנועים בשבת - מאבק אותו מנהל ראש העיר בשבועות האחרונים.

עוד הוסיפו, כי "ישראל דרנגר, רמ"ט ראש העיר, יצא למקום ומצא את המכשירים והמשטחים שהוכנו למרוץ אופנועים נוסף בשבת שעברה ובשיתוף פעולה עם נצ"מ שמעון לביא, מפקד משטרת מרחב דן, ננקטו כל הצעדים החוקיים למניעת המרוץ. גם ביום שישי האחרון הגיעו שוטרי השיטור העירוני למקום כדי לוודא שהמרוץ לא יתקיים גם השבת. אולם למרבה הצער, בצהרי יום שבת הגיעו במפתיע כמה פרחחים בודדים (לעומת הפעמים הקודמות - אז היו מה עשרות) למקום וערכו את המרוץ. השיטור העירוני שמופעל על ידי נכרים היה עסוק באותה עת בקריאה ביטחונית ולכן לא נכח במקום כפי ההוראות שקיבל והגיע באיחור למקום".

בנוסף, החליט ראש העיר להיפגש עם ראשי מנהל מקרקעי ישראל, שהשטח נמצא בבעלותם והפעילות שבו נעשתה ללא קבלת אישור חוקי מהם, על מנת לדון באמצעים החוקיים שיינקטו כנגד מארגני המרוץ, מתוך מטרה ליצור הרתעה ולמנוע הישנותו של המקרה בעתיד.

תגיות:בני ברקאופונועיםחילול שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה