חדשות יהדות

התשובה של חב"ד לטרור: פותחת סניף לערביי מזרח ירושלים

בניסיון להיאבק בגל הטרור הנוכחי, מתכננים פעילים בחסידות חב"ד להגיע לשכונות מזרח העיר, ולחזק את התושבים הפלסטיניים בקיום שבע מצוות בני נוח, שאחת מהן היא איסור שפיכות דמים. "המלחמה היא מלחמה דתית ולכן התשובה לה חייבת להיות דתית", הם מסבירים

אא

המלחמה הרוחנית של חב"ד כנגד הטרור: אם חשבתם שרק צה"ל ובני הישיבות, כל אחד בדרכו, נלחמים בטרור – הרי שגם לחב"ד יש פתרון יצירתי, עליו הם עמלים בימים אלה, בדמות הסברה דתית לפלסטינים על חובתם לקיים את שבע מצוות בני נוח.

שבע מצוות אלה, הן בעצם שבע המצוות היחידות, עליהם נצטוו בתורה מלבד היהודים גם כל מי שאינו יהודי, ובכללן איסור רצח, איסור גילוי עריות, איסור גזל, איסור אכילת אבר מן החי (שפירושו החובה להמית את בעל החיים לפני שאוכלים ממנו), החובה להעמיד בתי משפט - שמטרתה לשפוט בין בני האדם ולהוציא את הצדק לאור, איסור עבודה זרה והאיסור לקלל את הבורא.

המהלך ההסברתי כבר מתוכנן לימי החנוכה, ובחב"ד מתכוונים פעילים לכתת את רגליהם באזור מזרח ירושלים, ולהסביר בנועם לפלסטינים את חובתם לקיים שבע מצוות אלה.

לתפיסתם של החב"דניקים, דווקא פעילות הסברה בנושא, שתעודד אותם בין היתר שלא לרצוח – היא התשובה לטרור. בקמפיין המתוכנן, הקורא להגברת המודעות בנושא, יחולקו חומרי הסברה ואף ייתלו 10,000 שלטי חוצות שיודפסו, כשעליהם תתנוסס תמונתו של הרבי מלובביץ', לצד המילה "משיח" בערבית וציטוטים מכתביו, המעודדים שלום עולמי באמצעות קיום המצוות.

השלט שמנסה לשכנע ערבים לקיים מצוות בני נח (צילום: מטה שבע מצוות ל-70 אומות)השלט שמנסה לשכנע ערבים לקיים מצוות בני נח (צילום: מטה שבע מצוות ל-70 אומות)

חלק מאותן מודעות כבר נתלו ליד שכונות ערביות ובאתרי בנייה שונים. כמו כן, ניתנה גם יריית פתיחה לקמפיין, באירוע שהתקיים ברחבת המשביר לצרכן הישן ברחוב קינג ג'ורג' שבבירה, במהלכו אף נאם סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא, שהבטיח לפעול למען קיומו של הפרויקט.

"המלחמה היא מלחמה דתית ולכן התשובה לה חייבת להיות דתית - ושבע מצוות בני נח הן הבסיס", מסביר הרב קלי מקרית שמואל, העומד בראש מטה "שבע מצוות לשבעים אומות", המנהל את הקמפיין.

כעת, הם אף עורכים מסע לגיוס כספים – ומציעים לכל אחד לקחת חלק במימון של שלט אחד לפרויקט. "סיכמנו עם חברה שמתמחה בשלטי חוצות בכפרים וערים ערביות - יש להם 1,400 שלטי חוצות בכל המגזר הערבי ואנחנו קנינו כבר 20 מהם".

ואיך בני המיעוטים מקבלים את התופעה, אתם שואלים? באופן מפתיע משהו, אחד השייח'ים הערבים בעיר, דווקא מסביר שאין בעיה דתית עם פעולת ההסברה של החב"דניקים, כל זמן שתעשה בדרכי נועם. בין השאר, כיוון שהמצוות האמורות – תואמות לדבריו גם את מנהגי האסלאם. אולם בהתחשב בתזמון הביטחוני הרגיש – השייח' אינו בטוח שמדובר ברעיון טוב.

"תלוי לאילו אזורים הם מתכוונים להגיע, אבל בכל מקרה ממש לא הייתי מציע להם להיכנס פנימה לתוך השכונות", מסביר השייח'. "המצוות הבסיסיות של כל הדתות מגיעות מאותו המקום והמצוות האלה מקובלות על כולם ומדברות על התנהגות מוסרית של כל אדם באשר הוא אדם. זה בסדר לבוא ולדבר על המצוות, כי בכך שהם מסבירים עליהן הם לא מכריחים אף אחד לעשות שום דבר נגד רצונו".

תגיות:חב"דטרורמזרח ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה