חנוכה 2023

מפתיע: סקר חושף איזה סופגניה אנחנו הכי אוהבים

וגם: מה גורם לגידול משמעותי ברכישת חנוכיות? והאם ידעתם ש97% מההורים לילדים נוהגים להדליק נרות? שלל חדשות טובות לקראת חג החנוכה

אא

חנוכה. למי מאיתנו לא מתרחב הלב נוכח מצוות החג המיוחדות? מי לא מתרגש ללכת ברחובות כשכל כך הרבה חנוכיות מאירות מחלונות הבתים? מי לא נהנה מאכילת סופגניות במהלך החג (כן כן, יש גם גרסאות בריאות למחמירים), ובכלל, מהאור הרוחני המופלא של החג הזה, שפשוט קשה לפספס.

ואפרופו סופגניות, סקר שנערך בנושא ההעדפות הקולינריות שלנו לחג, חושף ממצא שמעיד שעבור רובנו – הפשוט מנצח. במדגם מייצג, שערכה עמותת חסדי נעמי באמצעות מכון הסקרים רפי סמית בקרב 500 ישראלים, נקבע כי המילוי האהוב עלינו ביותר בסופגניות הוא דווקא מילוי התות המסורתי, בהעדפה מוחצת של 49%. אחריו, 25% מהציבור מעדיפים דווקא את סופגניית ריבת החלב, וכן 11% טענו שהם הכי אוהבים סופגניה במילוי שוקולד. ל-12% לא היתה העדפה מסוימת, או שהם העדיפו סופגניות ללא כל מילוי.

עוד עולה מהסקר, נתון משמח הנוגע לשכיחות הדלקת הנרות בקרב הורים לילדים. לפי ממצאיו, 97% מההורים לילדים מתחת לגיל 18 – ציינו כי הם נוהגים להדליק נרות חנוכה, ורובם אף טענו שהם נוהגים בכך במשך כל ימי החג. כמו כן, 94% מההורים טענו כי הם מדליקים בעיקר עם בני המשפחה. עוד עלה מהסקר, כי 86% מההורים המסורתיים נוהגים אף הם להדליק נרות במשך כלל ימי החג, וגם 95% מההורים החילוניים דיווחו שהם נוהגים להדליק את נרות החנוכייה, לפחות פעם אחת במהלך החג כולו.

בתוך כך, גם בתעשיית החנוכיות נרשם גידול מאסיבי במכירות, שנובע בחלקו מהירידה במחיר הכסף בעולם. בראיון שהעניק ל"ישראל היום", תיאר רפי ניב, מנכ"ל רשת הצורפים, את הביקוש האדיר ברשת, שהוא עד לו בתקופה האחרונה. "בימים האחרונים נמכרו בסניפי הרשת בישראל למעלה 6,800-מ חנוכיות בשווי כולל של 12-כ מיליון שקלים", מתאר ניב. "מדובר בגידול של כ 18%- לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טווח מחירי החנוכיות מכסף אצלנו ברשת נע בין 1,000 ל- 10,000 שקלים, כאשר הממוצע עומד על 4,000-4,500 שקלים".

עוד הוסיף, כי הביקוש נרשם גם בגזרת הייצוא ליהודיי חו"ל. "גם בייצוא לארה"ב ולאירופה אנחנו מרגישים בגידול של ,20%-15% בגלל הירידה של מחיר הכסף. ההפתעה הגדולה ביותר היתה לפני יומיים, כשהגיע לחנות המפעל בכפר דניאל איש עסקים יהודי ממקסיקו ורכש חנוכיית כסף בגובה של 1.3 מטר במחיר של 350 אלף שקלים, וציין שבימים הקרובים יחזור לקנות חנוכייה נוספת בשווי דומה."

 גם שלומי חדד, סמנכ"ל השיווק של רשת חדד, מתאר מציאות דומה. "המגמה בשנים האחרונות היא לקנות חנוכיות ברגע האחרון, כלומר בשבוע האחרון לפני החג, והמכירות גדלות מיום ליום. במוצאי שבת ובערב הדלקת נר ביום ראשון אנחנו צופים לפיק הגדול ביותר. אנחנו מבחינים בעלייה של 40%במכירות בגלל ירידת מחיר הכסף, כאשר לקראת החג נמכרות כ-10,000 חנוכיות. רוב הביקוש אצלנו הוא לחנוכיות במחיר של 4,500-3,000שקלים. אנחנו גם מייצאים לאירופה ולארה"ב ובזכות אתר האינטרנט שלנו אנחנו מגיעים לכל היהודים בעולם, אפילו לניו זילנד. גידול הייצוא שלנו לעומת השנה שעברה עומד על ,35% בגלל הירידה במחיר הגלם."

תגיות:סופגניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה