חדשות בעולם

מלך ספרד בנאום ליהודים: "התגעגענו אליכם"

בנאום שנשא לאחרונה מלך ספרד פיליפה השישי, בפני ארגונים יהודים ספרדיים שהתכנסו בספרד לרגל חוק חדש, המעניק אזרחות ספרדית לצאצאיהם של מגורשי ספרד, התבטא המלך ואמר: "התגעגענו ליהודים הספרדים"

אא

בנאום, שמסר לאחרונה מלך ספרד פיליפה השישי, בפני ארגונים יהודיים ספרדיים שהתכנסו בספרד לרגל כניסתו לתוקף של חוק חדש, הביע הלה גילויי חיבה כלפי היהודים.

כאמור, בהתאם לחוק החדש, תוענק אזרחות ספרדית למי שהצליחו להוכיח כי הם צאצאי מגורשי ספרד. בדברים שנשא, התנסח המלך ואמר כי "יהודי ספרד חזרו הביתה" וכי "אנחנו התגעגענו אליכם".

עוד הוסיף רגשי תודה על כך ואמר: "ספרדים יקרים, תודה לכם על נאמנותכם לספרד, תודה על ששמרתם את האוצר היקר של שפתכם ומנהגיכם, שהם גם שלנו. תודה שגרמתם לאהבה לגבור על האיבה ועל שלימדתם את ילדיכם לאהוב את המדינה הזו".

פליפה השישי (צילום: shutterstock)פליפה השישי (צילום: shutterstock)

על פי התיקון לחוק האזרחות הספרדי, עליו הודיע שר החוץ הספרדי כבר לפני שנה, כל יהודי שיצליח להוכיח את מעמדו כצאצא למגורש ספרד, באמצעות שמות משפחה, שפה ומורשת הסטורית, כמו מנהגים ספרדיים – יהיה זכאי לקבלת אזרחות ספרדית.

האזרחות תאפשר לצאצאי המגורשים, בני זוגם וילדיהם, להנות מהגנת החוק הספרדי ולקבל עזרה קונסולרית. בהמשך, יוכלו אף להתקבל ולהירשם כאזרחי המדינה.

חוק זה, משנה את הקביעה שנחקקה ב-1982, ושקבעה כי רק מי שגר בספרד במשך כשנתיים לפחות – זכאי לקבל אזרחות. כעת, לפי התיקון בחוק, תספיק רק תעודה של "פדרציית הקהילות היהודיות של ספרד", בה יוכר מבקש האזרחות כצאצא המגורשים.

על היחסים ההיסטוריים שבין היהודים למדינת ספרד התבטא גם שר החוץ גרסיה מרגאיו, ואמר כי "יחסינו לא נשברו מעולם, הם היו לחוצים יותר לעתים, ומתונים יותר לעתים, ספרד היום היא מדינה דמוקרטית". 

תגיות:ספרדגירוש ספרד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה