חדשות יהדות

בבית הדין הרבני הכריזו על "מבצע חיסול תיקים"

במבצע ראשון מסוגו, הכריז הראשל"צ יוסף בשיתוף עם השר לשירותי דת, כי בבית הדין הרבני הגדול יתקיים בתקופה הקרוב "מבצע חיסול תיקים", במסגרתו ינסו לקצר את העומס בבתי הדין ולטפל גם בתיקים ישנים שממתינים להכרעה

אא

לא עוד תורים בבית הדין הרבני: הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב יצחק יוסף שליט"א, בשיתוף עם השר לשירותי דת, ח"כ דוד אזולאי, הכריזו אמש כי בכוונתם לבצע בתקופה הקרובה "מבצע חיסול תיקים", ראשון מסוגו, בבית הדין הרבני הגדול. במסגרתו, יתוגברו הדיינים בבית הדין, וזאת על מנת לקצר את העומס בבית הדין ולסיים את הטיפול גם בתיקים ישנים הממתינים להכרעה.

הצורך בתגבור בדיינים, נובע מחוסר חמור שבית הדין סובל ממנו מאחר למעלה משבע שנים לא מונו דיינים לבית הדין, מה שהותיר אותו בהרכב חסר, ופגע בפעילותו התקינה. במסגרת התגבור, תוארך  כהונתם של דיינים קיימים שהיו צפויים לפרוש כיוון שתוקפם פג היום, וכן ייערך מינוי דיינים נוספים באופן זמני לבין הדין.

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

הדיינים הזמניים החדשים שנבחרו, הם הרב אליהו היישריק והרב יצחק לזר. יחד עם מינויים, ימנה בין הדין הרכב של תשעה דיינים, שינסה לקצר משמעותית את העומס הרב ואת זמני ההמתנה הארוכים לערעורים ולדיונים בבית הדין, כאמור.

בנוסף, בשיחות סגורות שקיים הראשל"צ עם הדיינים, הבהיר להם את הציפיה, שכעת יצליחו לעבוד באופן מהיר ויעל יותר, לטובת הציבור. "יש לכם את כל הכלים על מנת לתת את השירות למתדיינים", אמר הראשל"צ, "תגברנו את מצבת הדיינים ואין שום סיבה שהציבור לא יקבל את המגיע לו".

עוד הוסיף, כי "הדברים אמורים גם על תיקים ישנים הממתינים להכרעה בבית הדין ולא רק על פניות חדשות. המטרה היא לא להשאיר אפילו תיק אחד ללא מענה", כך דברי הראשל"צ יוסף בנושא לדיינים.

תגיות:בית הדיןהראשל"צהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה