חדשות בארץ

חוקרים בדקו: האם יש דבר כזה 'מוח גברי' ו'מוח נשי'?

לפי מחקר ישראלי שהתפרסם בכתב עת יוקרתי, אין שני סוגי מוחות שונים לגברים ולנשים. ראש צוות המחקר: "אין ספק שיש הבדלים בין גברים לנשים, אך אין פירוש הדבר שלכל אדם פרטי יש 'מוח נקבי או 'מוח זכרי'"

אא

גברים ממאדים ונשים מנוגה? מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת תל אביב, הצליח להוכיח כי אין הגדרות שונות ל'מוח גברי' לעומת 'מוח נשי'. המחקר, נערך באמצעות סריקות MRI, וראש צוות המחקר, פרופ' דפנה יואל טוענת כי ממצאיו העיקריים הם בכך ש"הראינו כי המוח האנושי הוא פסיפס ייחודי של מאפיינים הנפוצים יותר בנשים ומאפיינים הנפוצים יותר בגברים".

ממצאי המחקר, התפרסמו אמש באחד מכתבי העת היוקרתיים, הנקרא "PNAS". הוא בוצע בידי פרופ' יואל מבית הספר למדעי הפסיכולוגיה ומבית הספר סגול למדעי המוח באוניברסיטת תל אביב, ששימשה כראש מערך המחקר. המחקר נערך בשיתוף חוקרים מבית הספר למתמטיקה ולנוירוביולוגיה באוניברסיטת תל אביב, וכן בשיתוף מדענים מאוניברסיטת ציריך וממכון מקס פלנק בלייפציג.

יחד עם קביעה זו שעלתה מן הממצאים, פרופ' ליאל טוענת כי אכן ישנם הבדלים מסוימים בין המוחות של שני המינים, אולם אין הם מעידים על שני מבני מוחות שונים, שכן כל אדם הוא 'פסיפס' ייחודי, המשלב בתוכו את שני סוגי המאפיינים. "במחקר ביקשנו לבחון אם קיימים שני סוגי מוחות, נקבי וזכרי, כמו שקיימים הבדלים פיזיולוגיים ברורים ביניהם", הסבירה פרופ' יואל, "אין ספק שיש הבדלים בין גברים לנשים, ומחקרים אף מצאו הבדלים בין מוחות של נשים למוחות של גברים. אך אין פירוש הדבר שלכל אדם פרטי יש 'מוח נקבי או 'מוח זכרי'".

עוד הוסיפה פרופ' ליאל בנוגע למהלך ולממצאי המחקר, כי "עד היום דיווחו לא מעט מחקרים על הבדלים בין נשים לגברים, בכל הנוגע לאזורים או קשרים ספציפיים במוח. המחקר שלנו, הוא הראשון שעבר מרמת אזורים בודדים אל המוח כמכלול. עד היום, הסתפקו המדענים בקביעה שקיימים הבדלים סטטיסטיים בין שני המינים. אנחנו הראינו שהעובדה שיש הבדלים סטטיסטיים בין הקבוצות - אין פירושה שקיימים שני סוגים נבדלים של מוחות. במילים אחרות: יש מאפיינים שנפוצים יותר בגברים ויש שנפוצים יותר בנשים, אך בניגוד להבדלים הפיזיולוגיים בין המינים - אין דבר כזה 'מוח נקבי' ו'מוח זכרי'".

תגיות:מחקרמוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה