חדשות בארץ

זהירות: חומר מסרטן נמצא במוצצים

מודעה שפרסם משרד הכלכלה, דורשת להחזיר אל רשתות הפארם, מוצצים גדולים צהובים מסוג Pure שנקנו אצלה, לאחר שעל פי החשד, נמצא בהם חומר מסרטן. רשת סופר-פארם בתגובה: "הורדנו את המוצר מהמדפים, מאפשרים להחזירו ולקבל את הכסף חזרה"

אא

מוצצים מסרטנים? ביום חמישי האחרון פרסם משרד הכלכלה הודעה, לפיה הוא קורא לציבור להחזיר לחנויות מוצצים צהובים גדולים, מסוג Pure Latex Gumex, לאחר שעל פי החשד נמצאו בהם חומרים מסרטנים, מסוג "ניטרוזימים". בהתאם להוראה, הורידה רשת סופר-פארם את המוצר מן המדפים.

הבהלה בעניין המוצצים, החלה לאחר שהמוצץ האמור נבדק לאחרונה במכון התקנים הישראלי, זאת על מנת להתאימו לתקן הרשמי החל עליו. להפתעת עובדי המכון, התברר כי המוצץ פולט חומרים רעילים ומסרטנים בשם ניטרוזאמינים, בכמות הגבוהה מהערך המותר בתקן הישראלי הרשמי. החשש היה, כי המוצר יפגע בבריאותם של תינוקות וילדים המשתמשים בו.

ניטרואזמינים, הם מרכיבים המשמשים רבות בתעשייה, אולם קיימת הגבלה על כמות השימוש בהם, מחשש להתפתחות גידולים סרטניים. הם משמשים בעיקר בתעשיית הקוסמטיקה, ההדברה והגומי. עם זאת, הם מצויים גם במוצרי לטקס שונים, כגון בלונים, וכן במוצרי מזון שונים, ובהם בירה, בשר, מוצרי דגים, גבינות, חמוצים וסיגריות. על פי ההשערות, ריכוזים גבוהים במיוחד של הניטרוזאמינים מצויים בעיקר בדגים, ירקות ובשר משומרים.

מומחים מסבירים, כי הניטרוזאמינים עלולים לגרום לסרטן. כבר בעבר, בשנת 1956, דיווחו חוקרים בריטיים על גידולים מסוג זה שנמצאו אצל חולדות, ואף אצל בעלי חיים נוספים שנחשפו לבשר שהכיל כמויות גבוהות של החומר האמור.

אצל בני אדם, עלולה חשיפה לחומר בכמות גבוהה לגרום לסוגי סרטן שונים, ובהם: סרטן הוושט, סרטן הקיבה, וסרטן הכבד.

כאמור, ביום חמישי האחרון, עם היוודע הממצאים, פרסם משרד הכלכלה מודעה בעיתונים על המוצצים הרעילים, זאת מבלי להודיע לרשתות הפארם. בלשון ההודעה נכתב כי "הממונה על התקינה במשרד מזהיר את הציבור מפני שימוש במוצץ גומי גדול שצבעו צהוב, לתינוקות וילדים, המסומן בכיתוב Pure Latex Gumex  ולולאת מחזיק המוצץ מסומנת באות G. ההתייחסות הייתה למוצצים שנמכרו אחרי חודש יוני 2015 ואריזתם מסומנת בחלקה האחורי במספר אצווה 41/4/2014".

מרשת סופר-פארם נמסר בתגובה, כי "ביום חמישי פרסם משרד הכלכלה הודעת אזהרה לשימוש במוצץ המדובר מתוצרת Gumex. פנינו אל משרד הכלכלה לקבלת הבהרה וכן למשרד הבריאות לקבלת הנחיות בנושא. למרות שלא התקבלה שום הנחיה רשמית מהמשרד או הספק, לאור הפרסום של משרד הכלכלה ראינו לנכון לפרסם מודעה מטעם סופר-פארם, בה עדכנו על אזהרת משרד הכלכלה והבהרנו שאנו מאפשרים להחזיר את המוצצים ולקבל את הכסף חזרה".

תגיות:מוצציםסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה