חדשות יהדות

בחסדי שמים: שיפור במצבו של הרב בקשי דורון

מקורבים מדווחים כי חל שיפור במצבו של הראשל"צ הרב אליהו בקשי דורון אשר אושפז בשבוע שעבר בביה"ח שערי צדק. הציבור נקרא להמשיך להתפלל לרפואתו

אא

מקרובים לראשון לציון והרב הראשי לישראל לשעבר, הרב אליהו בקשי דורון שליט"א מספרים כי במוצאי שבת חל שיפור גדול במצבו, וכי מצבו של הרב כבר לא מוגדר כ'קשה', ולא נשקפת סכנת חיים לחיי הרב. בהזדמנות זו ביקשו מקורבי הרב להודות לצוות הרפואי בביה"ח שערי צדק, אשר מטפלים ברב במסירות נפש רבה. לדבריהם: "הרב צפוי להישאר בימים הקרובים בביה"ח שערי צדק".

יממה לאחר חתונת נכדתו, במהלך חגיגת השבע ברכות בערב יום רביעי האחרון אושפז הראשון לציון והרב הראשי לישראל לשעבר, הרב אליהו בקשי דורון בבית החולים שערי צדק לאחר שלא חש בטוב וסבל מכאבים עזים. דבר אשפוזו של הרב נשמר בסוד, אך פורסם עם החמרה במצבו הרפואי. ככל הנראה הרב סובל מדימום פנימי שמקורו לא ידוע, ומהמוגלובין נמוך. 

בצל אשפוזו, התקיימה אמש שבת החתן לנכדתו של הרב, בת לבנו, ראש ישיבת 'בנין אב' בירושלים, הרב שלום בקשי דורון.

משפחתו של הרב מבקשת מעם ישראל להמשיך להתפלל ולעורר רחמי שמים לרפואתו של הרב אליהו בקשי דורון בן טובה ביהא. 

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

הרב אליהו בקשי דורון משמש כאחד מעמודי התווך של עולם התורה, ועולם התורה הספרדי בפרט. הרב כיהן כרבה של בת ים, ולאחר מכן כרבה הראשי של חיפה, ובשנת התשנ"ג בתמיכתו הנלהבת של מרן הרב עובדיה יוסף, מונה לתפקיד 'הראשון לציון' – הרב הראשי הספרדי לישראל. הרב בן ה-74 מוגדר כזקן הראשוני לציון (הראשון לציון הכי מבוגר), והוא מזקני הדיינים בעם ישראל.

במהלך הימים האחרונים, עולם התורה בכל העולם עוקב בדאגה אחר מצבו של הרב. הרב הוא אישיות אהובה ורב של כלל עם ישראל וכלל הציבור, ואף פעם לא השתייך למגזר מסוים. עוד ידוע הרב כבעל חסד ובמידת הגמילות החסדים העצומה שלו. הרב משמש כנשיא ארגוני חסד, חבר בארגון ידידי בית החולים רמב"ם, בהנהלת קרן לב"י, וחבר נשיאות מכון ירושלים. הרב הקים את מוסדות 'בנין אב', הכוללים ישיבות, כוללים ומכונים בירושלים.

תגיות:הרב אליהו בקשי דורוןהרב בקשי דורוןהראשון לציון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה