חדשות בארץ

הממשלה אישרה: 100 מיליון ש"ח לחיזוק חוסנה הכלכלי של ירושלים

הממשלה אישרה תכנית בסך 100 מיליון ש"ח לחיזוק חוסנה הכלכלי של ירושלים. במסגרת התכנית יוקצו תקציבים עבור עסקים קטנים ובינוניים, חיזוק התיירות בעיר, וחיזוק ההשכלה בעיר

אא

גל הטרור והמצב הביטחוני בארץ יצרו חשש בקרב האזרחים, התיירים והמטיילים להסתובב ברחובות ירושלים. בעקבות כך, נחלו העסקים הירושלמים הפסדים רבים.

כדי לסייע לבעלי העסקים ולשמור על יציבותה הכלכלית של ירושלים, אישרה היום (א') הממשלה תכנית לחיזוק חוסנה הכלכלי של ירושלים. התכנית החדשה הוגשה לממשלה על ידי שר האוצר, שר ירושלים ומורשת, ושר התיירות.

התכנית תתוקצב בחודשים הקרובים בכמאה מיליון שקלים ותתמקד בתחומים הבאים:

חיזוק המגזר העסקי בירושלים – יינתן תקציב של כ-70 מיליון ₪ עבור חיזוק עסקים קטנים ובינוניים. עוד יינתנו כ-5 מיליון ₪ עבור קרן הלוואות ייעודית שתעבוד בשיתוף עם הסוכנות היהודית ותעניק הלוואות בתנאים נוחים לעסקים קטנים בירושלים. בנוסף בעלי העסקים יזכו לקבלת הקלות בתשלומי גביית המיסים ובצעדי האכיפה.

חיזוק ענף התיירות בירושלים – יינתן תקציב של כ-20 מיליון ₪ עבור תכנית שיווק מיוחדת של ירושלים לתיירות נכנסת, וחיזוק תיירות הפנים ואירועי תרבות בעיר כדי למשוך מגזרים נוספים לירושלים.

חיזוק ההשכלה הגבוהה בירושלים – יינתן תקציב של כ-11 מיליון ₪ על מנת להגדיל את מספר הסטודנטים בעיר.  

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

שר האוצר, ח"כ משה כחלון אמר: "היום אנו מחזקים את אזרחי ירושלים, ואת העסקים הקטנים והבינוניים בעיר בימים לא פשוטים, ואומרים להם – כולנו כאן בשבילכם. ירושלים בירתנו הנצחית, הייתה ונשארה בראש סדר העדיפויות הלאומי. בהחלטה זו אנו מוודאים כי כל התקציבים שאנו מעבירים ישרתו את תושבי ירושלים ויופנו לצרכים החיוניים ביותר של העיר".

שר ירושלים ומורשת, ח"כ זאב אלקין אמר: "אני מברך על החלטת הממשלה שקיבלה את התכנית שגיבשנו לסייע לעסקים בירושלים. מדובר בצעד חיוני ואסטרטגי דווקא בעת הזאת לחיזוק חוסנה הכלכלי והביטחוני של עיר הבירה. אני שמח על כך שהממשלה מתרגמת את ספר העדיפויות שלה למעשים בשטח, ומוכיחה שאנו לא מסתפקים בהצהרות בלבד. התכנית תסייע לעסקים לעמוד חזרה על הרגליים, ותחזיר לירושלים את התיירים מישראל ומחו"ל. אמשיך לפעול כשר ירושלים ומורשת לקידום העיר ירושלים ולפיתוחה הכלכלי".

שר התיירות, ח"כ יריב לוין אמר: "דווקא בימים אלו אנו רואים חשיבות לאומית מיוחדת בעידוד התיירות הנכנסת לישראל בכלל ולעיר ירושלים בפרט. אנו פועלים כדי לחזק את בירתנו, ולשמר אותה כיעד תיירותי מוביל. התשובה לטרור היא בחיזוק ירושלים, בהעמקת תשתיות התיירות ובהבאת תיירים רבים לבקר בה. אני משוכנע כי בכוחה של התכנית שאישרנו היום להעצים את מעמדה של ירושלים, ולהגדיל את מספר התיירים המבקרים בה".

מחזיקת תיק העסקים בעיריית ירושלים, עינב בר אמרה: "אנו מברכים על ההחלטה להעניק סיוע כלכלי בסך מאה מיליון שקלים לעסקים הירושלמים במטרה למנוע את קריסתם. אנו מקווים כי התמיכה תוביל לפריחה מחודשת של העסקים בעיר". 

תגיות:ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה