חדשות יהדות

הראשל"צ: "נשות הכותל רק רוצות להתסיס"

בשיעור השבועי שקיים השבוע הרב הראשי לישראל, הרב יוסף שליט"א, בחר להתייחס לסוגיית 'נשות הכותל', המבקשות להדליק את נרות החנוכה בעזרת הנשים שבמקום, וטען כי הן מבקשות לעורר פרובוקציות מיוצרות. "זה איסור של רפורמה, לנו יש את המסורת שלנו", פסק הרב

אא

רק רוצות לעורר פרובוקציות: בשיעור השבועי, שמסר השבוע הרב הראשי לישראל הרב יוסף שליט"א, בבית הכנסת יזדים בירושלים, תקף הלה את נשות הכותל ופסק כי אסור לאפשר להן להדליק את נרות החנוכה בעזרת הנשים בכותל, כפי שהן מבקשות בשבועות האחרונים.

"איפה מדליקים? בעזרת הגברים. חמישים שנה, כמובן גם לפני כן, לא הדליקו אצל הנשים. לא מדליקים בעזרת הנשים, מדין בית כנסת, מה זה קשור לעזרת נשים?", טען הראשל"צ .

בהמשך דבריו הסביר שכל מה שהן בעצם מבקשות – הוא לעורר פרובוקציות מיותרות. "אני עכשיו מדבר על זה, כי יש כמה שרוצים להתסיס, לעשות בלגן, עושות בראש חודש, עולות לתורה עם הטלית, גם עם תפילין. גם עכשיו הן רוצות".

הראשל"צ: "נשות הכותל רק רוצות להתסיס" (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)הראשל"צ: "נשות הכותל רק רוצות להתסיס" (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

עוד הוסיף, כי יש לאסור זאת משום איסור רפורמה בתורה. "זה איסור של רפורמה. נשים שרוצות רפורמה, אז הם כמו שעושים קריאת התורה עם טלית - נשים בכותל המערבי - אז גם זה. הם רוצים להתקרב לרפורמים. לנו יש את המסורת שלנו. מדליקים בכותל רק בגברים, נשים לא מדליקות. אסור לאפשר הם את זה, בשום פנים ואופן", פסק הרב בפני קהל שומעי לקחו.

בהמשך טען כי כך גם הורה לרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים, שלא לאפשר זאת, ואף התייחס להשערה כי ייתכן והנשים יפנו לבג"צ על מנת לאכוף את הפסק האמור, אולם טען כי גם אם בג"צ יחליט לאפשר זאת – הרי שזה כבר לא בידי הרבנים.

לאחר מכן הרחיב את היריעה והסביר עד כמה היהדות מכבדת נשים, וכי הפסק ניתן שלא חלילה מתוך פגיעה בהן.

בתוך כך, התייחס גם לקולות שקוראים לבטל את החוק המורה על קביעת רב ספרדי ורב אשכנזי כרבנים ראשיים לישראל. לטענתו, מדובר בצרות עין שאינה מובנת, ולהפך, דווקא בגלל שהרבנות מוצפת בעבודה – הלוואי שיהיו אפילו עשרה רבנים מעדות שונות, שיקלו על העומס. "למה עיניהם צרה? להרביץ תורה!", קרא הרב.

תגיות:נשות הכותלהראשל"צהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה