חדשות בארץ

המשך הסכסוך הרוסי-טורקי: רוסיה הצהירה כי תחליף את הייבוא הטורקי - בייבוא ישראלי

כחלק מהצעדים שנוקט הנשיא פוטין עקב יירוט המטוס הרוסי, רוסיה הודיעה היום כי תפסיק את הייבוא הטורקי. ברוסיה אמרו כי יגדילו את ייבוא הפירות והירקות מישראל, והחקלאים בישראל צוהלים

אא

כהמשך לסכסוך הרוסי-טורקי עקב הפלת המטוס הרוסי, רוסיה החליטה להחרים את מוצרי המזון הטורקיים. שר החקלאות הרוסי, אלכסנדר טקאצ'ב הצהיר היום (ד') כי רוסיה תגביר את הפיקוח על מוצרי מזון וחקלאות תוצרת טורקיה בארצה.

העיתון 'דיילי סבאח' מדווח כי למרות ההצהרה על 'הגברת הפיקוח', בפועל רוסיה אסרה ייבוא מוצרי מזון טורקיים לארצה. עוד דווח כי בנוסף לאיסור הייבוא הטורקי, רוסיה מונעת מכלי רכב רוסיים, וכלי רכב ממדינות אחרות המכילים מוצרים טורקיים להיכנס למדינה. חבר במועצת הייצוא הטורקי, עדנאן גלגחראן  סיפר לעיתון כי: "בתירוצים כוזבים, הרשויות ברוסיה מסרבות להכניס למדינה סחורה ומוצרים תוצרת טורקיה".

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

כדי להתגבר על מחסור במוצרי המזון ברחבי רוסיה, אמר שר החקלאות הרוסי כי: "נחליף את הירקות הטורקיים ובפרט עגבניות, במוצרי מזון ממדינות אחרות: ישראל, מרוקו, איראן, אזרבייג'ן ואוזבקיסטן". ההצהרה על הייבוא מישראל גרמה לציפייה גדולה בקרב החקלאים בישראל לייצוא בהיקפים גדולים ולשיתוף כלכלי בין המדינות.

בהתאחדות החקלאים האיכרים הצהירו כי הם מברכים על הצעד הרוסי, וכי משלחת חקלאים תיפגש עם גורמי הממשל הרוסי כדי לדון בנושא.

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אמר כי: "ישראל יכולה לייצא עבור רוסיה את כל הפירות והירקות שאזרחיה צריכים. כמו כן אנו יכולים לייצא  לרוסיה בנוסף גם עופות. אנו מציעים לרוסיה לחתור להסכם מסודר לטווח הארוך בתחום הייבוא מישראל. אנו נשמח לשיתוף פעולה כלכלי בין המדינות, ולשמש כספק העיקרי ואסם המזון של רוסיה".

תגיות:רוסיהטורקיהחקלאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה