חדשות יהדות

ישיבות בניו יורק נתבעו: "אין מספיק לימודי חול"

סערה בניו יורק: תביעה ייצוגית הוגשה לאחרונה כנגד ישיבות וחיידרים במחוז רוקלנד, בטענה שלא לומדים בהם לימודי חול בכמות הנדרשת לפי החוק המקומי. מחוקקים מאיימים: "נטיל קנסות נגד מוסדות שלא יעמדו בתקנות"

אא

תביעה ייצוגית ללימודי ליבה במוסדות חרדים בניו יורק: בימים האחרונים, הוגשה תביעה ייצוגית כנגד מספר חיידרים וישיבות במחוז רוקלנד שבניו יורק, מצד תושבים בשכונה הטוענים כי כמות לימודי החול הנלמדת כיום – אינה עומדת בקנה אחד עם הנקבע בחוק המקומי. התביעה מתייחסת גם לממשל המקומי, האמון על אכיפת הנושא ולטענתם אינו עושה זאת. זאת, למרות שהמוסדות הינם פרטיים – אולם החוק מתייחס גם אליהם ומחייב אף אותם בכך.

לדברי ההורים התובעים, התביעה נובעת מכך שהם מעוניינים לקבל חינוך איכותי ומלא כנדרש בחוק, וכי לא ייתכן שעל מנת לקבל אותו כחוק – הם צריכים לפנות לבית המשפט.

בתוך כך, התייחסו לפרשה גם מחוקקים בבית המחוקקים, שהודיעו כי בכוונתם להעביר חוק שיחייב את המוסדות הפרטיים ללמד את כל לימודי החול הנדרשים. במידה ולא ייענו לדרישה – ינקטו כנגדם בסנקציות משמעותיות, ובהם שלילת התקציבים שהם מקבלים עד כה מן הממשל והעירייה.

צעירי חרדים בניו יורק. אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)צעירי חרדים בניו יורק. אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)

כמו כן, דורשים המחוקקים להגביר את הפיקוח על המוסדות הפרטיים, כך שיושווה לרמת הפיקוח הקיימת בבתי הספר הציבוריים במדינה. זאת, על מנת לוודא שאדיקות שהם אכן עומדים בתנאי החוק.

בתגובה לכך, חוששים גורמים בקהילה היהודית מהתקדים שעלול להיווצר באם תתקבל התביעה האמורה, שייצור את הלגיטימציה לתביעות נוספות בנושא כנגד מוסדות חרדיים בכל רחבי ניו יורק, מה שעשוי להוביל לשלילת תקציבים ואף לסגירה ממש של מוסדות חינוך.

ואם כבר בחינוך עסקינן, בואו צפו במה היהדות חושבת על נפש הילד ועל חינוך ילדים.

תגיות:ניו יורקלימודיםחינוךחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה