חדשות בארץ

התמחות חדשה ברפואה: רופא צוללן

פגשתם פעם צוללן שהוא רופא? בקרוב תפגשו. ההסתדרות הרפואית הודיעה על ההחלטה להוסיף התמחות חדשה למאגר: רפואת צלילה

אא

מתלבטים מה ללמוד? מה דעתכם להיות רופאי צוללנים? הבוקר (חמישי) הודיעה ההסתדרות הרפואית על תכנית ראשונה מסוגה שצפויה להיפתח בקרוב בקרב מתמחי הרפואה ותעסוק ברפואת צלילה.

כיום חיים בארץ לא מעט צוללנים, שנהנים לחקור את שוניות האלמוגים מקרוב, בעומק של עשרות מטרים מתחת לפני הים. אבל האמת היא שגוף האדם אינו מורגל לתנאים מסוג זה, והרבה צוללנים נזקקים לא אחת לטיפול רפואי, כבר מתחת לפני המים. בדיוק בשביל זה אושרה ההתמחות החדשה, שתתעסק במתן טיפול מתחת למים.

ההתמחות של התכנית צפויה לארוך שנה, אותה יצטרכו הרופאים להעביר במתקן היפר בארי, העוסק בטיפול בנפגעי צלילה. שם, הם ילמדו על סוגי הטיפול השונים והאופי המיוחד של ספורט הצלילה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

מלבד זאת, לתכנית יתקבלו אך ורק רופאים שעברו בעצמם קורס צלילה בסיסי וכן קורס ברפואת צלילה, המוכר על ידי החברה הישראלית לרופאה היפר בארית וצלילה.

אמנם ענף רפואה זה, היה קיים בארץ כבר קודם, אולם את המאבק להכרה בהתמחות זו, מנהלים בארץ כבר שנים רבות. לדברי ד"ר יואב ניר, מדובר ב"עבודה של מעל ל-20 שנה, שבסופם הגיעו למסקנה במשרד הבריאות וגם בהסתדרות הרפואית בישראל והכירו בחשיבות המקצוע".

בינתיים, עד שיוסמכו רופאים חדשים בתחום, החליטה המועצה המדעית להכיר במומחיותם של רופאים שעוסקים באופן שוטף בתחום בתנאים מקלים, ובכפוף לבחינות הסמכה ברפואת הצלילה.

רופא הצלילה הראשון בארץ, ד"ר יהודה מלמד, שהתראיין לגל"צ בעקבות ההחלטה, סיפר כי "למעשה כל עיסוקיי היו קשורים בגוף אדם מתחת למים - אני מקווה שההסמכה הזאת תיתן דחיפה ליותר רופאים להיכנס לתחום, ובעיקר שבתי הספר לרפואה בבאר שבע, בירושלים ובתל אביב יכניסו את הרפואה ההיפרבארית לתכנית הלימודים שלהם".

על כך הוסיף גם יושב ראש המועצה, הפרופסור יורם שפירא, כי הוא מברך על ההחלטה, ומאמין שזו התמחות מתבקשת. לדבריו, "הבן אדם בדרך כלל לא צולל, לפעמים יש אנשים שיכולים למות מזה וצריך לבוא ולאתר אותם לפני ולא אחרי. עם זאת, אותם אנשים שהרופאים האחרים חושבים שאסור להם לצלול - לעיתים כן מסוגלים לצלול".

תגיות:צלילהרפואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה