חדשות בארץ

תופעה: הורים מסגירים למשטרה את ילדיהם המחבלים

אב מהצפון, התקשר לאחרונה משטרה ודיווח על כוונתו של בנו לבצע פיגוע, זאת על מנת להניא אותו מכך ולמנוע את המעשה. לאחר חקירה מסובכת, נלכד הבן וכתב אישום הוגש נגדו. נראה שמדובר בחלק מתופעה, של הורים רבים שמסגירים את ילדיהם לפני ביצוע מעשה

אא

הפיגוע נמנע – בזכות אב המחבל שהלשין: צעיר בן מיעוטים מהצפון, נעצר בימים האחרונים, בחשד שהתכוון לבצע פיגוע. הסיפור נחשף, בזכות אביו של הצעיר בעצמו – שהלשין למשטרה על כוונתו של הבן לבצע פיגוע.

תחילתו של המקרה, לאחר שהבן, תושב אחד הכפרים הסמוכים לנצרת עילית, שלח לפני מספר ימים לבני משפחתו הודעת סמס, בה נכתב: "היום תשמעו עלי דברים טובים, אני הולך לבצע פיגוע". אב המשפחה, שלקח את הדברים ברצינות, התקשר למשטרה ודיווח על כוונתו של הבן, וביקש שילחו ניידת לביתו כדי לעצור אותו.

בהמשך התקשר האב המודאג פעמים נוספות, וניסה לגרום למשטרה להבין שמדובר בסיבה אמיתית לדאגה. כך למשל, התנהלה אחת השיחות שלו עם מוקדנית מהמשטרה:

האב: "אני יכול להזמין ניידת לבית שלי?"
השוטרת: "למה, מה קרה?" 
האב: "יש עניין חשוב" 
השוטרת: "איזה עניין חשוב?"
האב: "עניין חשוב. הילד שלי כמעט עשרה ימים מחוץ לבית והוא מאיים על האנשים ועל הביטחון של המדינה"
השוטרת: "מאיים על הביטחון של המדינה הבן שלך?! הבן שלך רוצה לעשות משהו?!"
האב: "כן, כן. יש לו עוד מישהו מהכפר שלנו"
השוטרת: "אתה לא יודע איפה הוא?"
האב: "אם הייתי יודע, הייתי עושה עליו מבצע"

בשיחה נוספת למוקד המשטרתי, שב וביקש האב לשלוח ניידת לביתו:

האב: "אני לא מרגיש טוב. תשלחי לי ניידת. כמה דקות רק? תגידי לי כמה דקות"
השוטרת: "אני לא יודעת כמה דקות. אני שולחת לך ניידת".

סגן ניצב שי דיכטר, מפקד תחנת נצרת עילית, שהיה מעורב במקרה, הגיב על המקרה, באמרו כי "מיד עם קבלת ההודעה, פתחנו בחקירה מיידית. ביצענו פעולות רבות לאיתורו של הצעיר, בהן מעצר של חמישה חשודים שהוא היה ביניהם. לאחר חקירה מורכבת הוגש נגד החשוד כתב אישום".

כאמור, אין זו הפעם הראשונה בה הורים מסגירים את ילדיהם לידי רשויות החוק, במטרה למנוע מהם לבצע פיגועים ופעולות טרור. למעשה, נראה שכבר מדובר בתופעה. כך למשל, בתחילת גל הפיגועים בחודש שעבר, פרצו בצפון מהומות, בעת ששוטרים הגיעו לעצור רעולי פנים חשודים, שהתכוונו לבצע פיגועים. זאת, לאחר שהוריהם הסגירו אותם. בדומה לכך, נעצר גם צעיר מנצרת עליית שאיים לבצע פיגוע דקירה ונשלח למעצר מנהלי. גם צעירה נוספת מהאזור, שהביעה את כוונתה להפוך למחבלת – נעצרה אף היא.

תגיות:משטרהפיגועניידת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה