חדשות בארץ

טרגדיה: בת 13 לא יצאה לטיול שנתי - והתאבדה

הצעירה, שהוריה היו מצויים בקשיים כלכליים גדולים ולא יכלו לממן את הטיול – הגיעה לבית הספר הריק ביום הטיול, ואז חזרה הביתה ושמה קץ לחייה. אם חברתה: "זו לא פעם ראשונה שהיא לא יצאה לטיול בגלל בעיות כלכליות. אף אחד לא נקף אצבע על מנת למצוא לה פתרון"

אא

טרגדיה אמש במרכז הארץ: צעירה בת 13 שמה קץ לחייה, זאת לאחר שלא יצאה לטיול שנתי עם חברותיה שקיים בית הספר, בשל מצבם הכלכלי הקשה של הוריה.

בבוקרו של יום הטיול, הגיעה הנערה לבית הספר יחד עם אביה, אז גילתה את בית הספר ריק מתלמידים – שכן כולם יצאו אל הטיול האמור. האב וביתו חזרו לביתם, אולם מספר שעות מאוחר יותר התברר גודל האסון: הבת התגלתה על ידי אביה, לאחר שתלתה את עצמה. לדאבון הלב, כוחות מד"א שהוזעקו על ידו למקום – נאלצו לקבוע את מותה.

כעת סוערות וגועשות הרוחות סביב הסיפור, כשבית הספר במרכז האשמה באשר למקרה המצער, וקולות רבים אף טוענים כי לו היה עושה את עבודתו כראוי – התאבדותה של הצעירה יכלה להימנע. כך למשל, אם חברתה של הנערה, טענה כי "זו לא פעם ראשונה שהיא לא יצאה לטיול בגלל בעיות כלכליות. הבת שלי סיפרה לי שהיא התביישה לספר להורים שלה על הטיול כי היא ידעה שאין להם כסף לשלם עליו".

עוד הוסיפה כי "לא מדובר רק בטיול שנתי, גם כשהיה מדובר בפעילות חינוכית מחוץ לכותלי בית הספר, היא הייתה עובדת על ההורים ועל בית הספר. היא הייתה מתארגנת כאילו היא יוצאת לפעילות אך במקום, הייתה הולכת לחברות משכבה בוגרת יותר. זו רשעות, אטימות ונבזות של כל בית הספר. הם ידעו על המצוקה הכלכלית שלה, אף אחד לא נקף אצבע על מנת למצוא לה פתרון".

אילוסטרציה. למצולמת אין כל קשר לכתבה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה. למצולמת אין כל קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

גם אימה של נערה נוספת, כבלה על התנהלותו של בית הספר, וסיפרה בבכי כמה ציפתה הנערה לצאת לטיול האמור. "הבת שלי סיפרה לי כמה הטיול היה חשוב לה, כמה היא חיכתה והתכוננה. יש פה אחריות כוללת של כל בית הספר ושל משרד החינוך. משרד החינוך מנסה לצאת נקי ומעביר את האחריות לילדה, במקרה הזה זה לא נכון".

מנגד, טוענת בכירה במשרד החינוך, בראיון שקיימה עם ערוץ 2, כי בית הספר דווקא פעל לפי הנהלים והיה קשוב למצבה של הנערה. "אני יודעת שהמחנכת שלה דיברה איתה ואפילו השיגה לה ציוד שהיה דרוש לה בשביל לצאת לטיול. יחד עם זאת, זהו מקרה קשה מאוד".

לדברי הבכירה, הקושי היה דווקא של הנערה, שהתקשתה לשתף בו את צוות בית הספר כדי לקבל סיוע ראוי. "לצערנו הרב, ילדים בגילאים האלה מרגישים שזהו סוף העולם ובמקום לשתף את המבוגרים, הם מחליטים לעשות מעשה קיצוני", תיארה. "אני מבקשת לנצל את ההזדמנות כדי לפנות להורים ולילדים כאחד ולהגיד להם שתמיד אפשר לפנות באופן אנונימי לעזרה, יש לנו את כלים לטפל בזה. ניתן להתקשר לער"ן במספר 1202 או באינטרנט רק להקליד 'סהר'".

תגיות:טיול שנתיהתאבדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה