חדשות בארץ

דרעי בתגובה לתקיפה: "אסור לעבור על כך לסדר היום"

על רקע תקיפתו של הרב זמיר כהן שליט"א, הגיב הבוקר גם השר אריה דרעי בזעזוע לדברים וסיפר כי כבר פנה למ"מ המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, וביקש את התערבותו האישית בטיפול בחקירת פרשת התקיפה. "אסור לעבור על כך לסדר היום", טען

אא

דרעי מגיב לתקיפת הרב זמיר כהן אמש: בשיחה שקיים עם אתר 'כיכר השבת' הבוקר, הביע השר לפיתוח הנגב והגליל ויו"ר ש"ס זעזוע עמוק מהמעשה הנפשע, וסיפר כי כבר פנה לממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, בבקשה שיתערב באופן אישי בחקירת המקרה, וידאג לכך שהפושעים בתקיפה יועמדו לדין.

"מדובר במעשה חמור ביותר, של תקיפת רב בידי תוקפים אלימים, אותם אנשים מוסתים, ניסו לפגוע בגאון הרב זמיר באופן  פיזי וקיללו אותו באופן מחפיר, אסור לעבור על כך לסדר היום. העברתי כבר הבוקר פניה דחופה למ"מ המפכ"ל בנצי סאו על רקע התקיפה וביקשתי שיתערב באופן אישי במקרה החמור", טען דרעי.

עוד קודם לכן, הגיב על הדברים הנתקף בעצמו, הרב זמיר כהן שליט"א, ואמר כי "עצוב שמגיעים למקום כזה. בעקבות הסתה שהוא מכריז ברבים שמדובר ב'פלסטיני', אז אני לא אתפלא שאנשים מבינים שאני פלסטיני ובאים עם סכין ומנסים לדקור את ה'פלסטיני' הזה. כבר אמרו בעבר שמילים מסוגלות להרוג - ובפרט אדם שיש אנשים שמושפעים מהקו התקיף והאלים שלו לאורך כל הדרך, אז לא פלא שבאו עם סכין ומי יודע מה תכננו הלאה".

עוד הוסיף הרב, כי הוא מתכוון להמשיך ולעסוק בזיכוי הרבים ואינו חושש. "אני לא חושב שצריך לחשוש, צריך להמשיך להרביץ תורה אבל נצטרך לצאת עם שמירה בימים האלה".

"אסור לעבור לסדר היום". השר אריה דרעי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)"אסור לעבור לסדר היום". השר אריה דרעי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

כזכור, אמש הותקף הרב, שמכהן כיו"ר ארגון הידברות ונחשב לאחד מגדולי מזכי הרבים בדורנו, בידי ארבעה אלמונים, בעת שסיים הרצאה שמסר בבית הכנסת "היכל דוד", בתל אביב. בחסדי ה', הצליחו תלמידיו של הרב, שהיו סביבו באותה העת, למלט אותו דרך אחת מכניסות בית הכנסת ולהבריח אותו לרכבו. במהלך התקיפה, עוזרו של הרב אף נפצע בידו.

מהמשטרה נמסר הבוקר כי לפי ממצאי החקירה הראשוניים, נראה שמדובר בארבעה חשודים בשנות העשרים לחייהם, תושבי צפת, בני ברק ושניים תושבי ירושלים.

עוד הוסיפו במשטרה לתאר את המאורע ומסרו כי "מהומה בבית הכנסת ברחוב מרגולין בתל אביב הביאה למעצרם של ארבעה חשודים בגין תקיפה וקטטה במקום ציבורי. מדובר בדרשה שניתנה ע"י אחד הרבנים אשר ככל הנראה לא מצאה חן בעיני חסידיו של רב אחר ואלו בסיום הדרשה גידפו את נותן הדרשה ואף תקפו אותו".

החשודים במעשה יובאו הבוקר לבית משפט השלום בתל אביב, לדיון בהארכת מעצרם.

תגיות:הרב זמיר כהןאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה