חדשות בעולם

כך נמנעה שריפת גופתו של יהודי אלמוני מהאי נגרוס

מייקל אוסברן, נסע לקבלת טיפול רפואי באי נגרוס, אולם בסופו של דבר נפטר. כיוון שהיה אלמוני וככל הנראה חסר משפחה, ביקשה הכנסייה לשרוף את גופתו. אלא שאז התברר שהוא יהודי, ובסיוע יו"ר זק"א ושליח חב"ד – ניצלה וגופתו הועברה לקבורה יהודית בפיליפינים

אא

מי אתה מייקל אוסברן? זכות מיוחדת עמדה אמש ליהודי בשם מייקל אוסברן, שגופתו ניצלה לאחר שכמעט נשרפה בידי הכנסייה. זאת, לאחר שנפטר בבית חולים באי נגרוס, אליו נסע לצורך קבלת טיפול רפואי. בסופו של דבר, התערבותם של יו"ר זק"א ושליח חב"ד שהתגורר באי סמוך – היא שהצילה אותו מביזוי המת והבאתו לקבורה בקבר ישראל.

תחילת הסיפור במוצאי שבת האחרונה, אז דווח יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, על יהודי בשם מייקל אוסברן, שאושפז בבית חולים בעיר דוגמטי באי נגרוס, בדרום מערב הויזאיאס, לקבלת טיפול רפואי.

לדאבון הלב, אוסברן נפטר במהלך הטיפולים, אולם אז התחוור כי ככל הנראה מדובר באלמוני חסר משפחה, שאין מי שישלם את הוצאות הטיפולים הרפואיים שצרך. אי לכך, הודיעה הכנסייה המקומית שבתוך כמה ימים תועבר גופתו לשריפה, וזאת על פי נהלי המקום.

או אז החל מירוץ כנגד השעון: גופתו של אוסברן, הועברה כבר לאחסנה בחדר המתים בכנסייה המקומית, ואוטוטו היה צפויה להישרף. בתחילה, השקיע משי-זהב מאמצים באיתור קרובי משפחה שיממנו את הטיפול, ובתוך כך נאמר לו כי ליהודי יש בת המתגוררת בלונדון, אך לשווא.

אז, ניסו בקדחתנות בזק"א לחפש אחר פתרון אחר, ומשי-זהב אף ניסה להסתייע בשלוחי חב"ד, אולם אז התברר כי אין בית חב"ד באי. בחסדי שמיים – הפתרון המיוחל נמצא לבסוף. "באי נגרוס אין קהילה יהודית ולא בית חב"ד. אחרי מאמץ של חיפושים נמצא המושיע בדמותו של הרב ניר דוננפלד שליח חב"ד באי סבו הנמצא במרחק של עשר שעות נסיעה ושייט מהאי נגרוס", סיפר משי-זהב.

אולם, מאחר שלא נמצא קרוב משפחה שיממן את הטיפול – עדיין סירב בית החולים לשחרר את הגופה, שהיתה צפויה לעבור תהליך חניטה והוצאת דם. בינתיים, דיבר הרב דוננפלד אל ליבם של האחראים, בניסיון למנוע את המהלך ולשמר את גופתו של הנפטר מבלי שיעבור את התהליך המבזה שנאסר ביהדות. אולם בית החולים עמד בסירובו לשחרר את הגופה ללא תעודת פטירה, ואת זו מבחינתם לא ניתן היה להנפיק ללא תשלום על ימי האשפוז.

מי שתרם בסופו של דבר את העלות האמורה, על מנת להציל את גופתו של היהודי האלמוני ולהביאו לקבר ישראל, הוא איש עסקים בשם רפי אהרוני, המתגורר בהונג-קונג. אהרוני, שילם מכספו עשרות אלפי דולרים, של הוצאות בית החולים, שהות אחסנת הגופה בכנסייה, חברה שתארוז ותכין את הגופה להטסה, וכן הטסת הגופה למנילה בירת פיליפינים, שם היה אמור להיקבר ללא תשלום.

בינתיים, הגיע למקום גם הרב דוננפלד, אבל לא לפני שעבר דרך מפרכת ורצופת מניעות קשות. "עברתי יומיים קשים מאוד, כמעט ללא אוכל ושינה", תיאר. "הנסיעה לאי נגרוס היתה אמורה לקחת קצת יותר מ-10 שעות, אוטובוס וכלי שייט. בפועל האוטובוס נתקע באמצע הדרך באמצע שום מקום, לקח שעות עד שהגיע אוטובוס חילופי, אי לכך פספסתי את המעבורת האחרונה, באזור הנמל אין כלום באמצע הלילה, כך שנאלצתי להמתין בנמל עד הבוקר".

וכך, לאחר השגת כל האישורים והארגונים הטכניים, הוטסה ביום המחרת גופתו של אוסברן המנוח לבית הקברות היהודי במנילה שבפיליפינים, שם זכה להיקבר בכבוד בקבר ישראל.

תגיות:יהודיקבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה