ונשמרתם

בורקס יאסר בקרוב? שר הבריאות שוקל לאסור את השימוש בשומן טראנס

שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן שוקל לאסור את השימוש בשומן טראנס בישראל. כצעד ראשוני הוא הודיע כי יבחר באחת הערים שתשמש כ"עיר ללא שומן טראנס"

אא

מחקרים מוכיחים כי צריכת שומן טראנס מסוכנת לבריאות. שומן הטראנס לא מתפרק באנזים הליפאז האחראי על פירוק השומנים בגוף האדם, ולכן שומני הטראנס נשארים בזרם הדם זמן רב ונוטים להצטבר על דפנות כלי הדם. הצטברות זו מצרה את כלי הדם, ומאיצה את תהליך טרשת העורקים וגורמת לעליית הסיכון לחלות במחלות לב. שומן הטראנס נמצא בכמות גדולה בעיקר בתעשיית המזון המעובד, והמאפים.

ב-16 ביוני 2015 קבע מנהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA, כי תוך 3 שנים יאסר השימוש בשומן טראנס בארה"ב.

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

מקורבים לשר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן אמרו כי השר בודק את האפשרות להכריז בישראל על שומן הטראנס כמסוכן לבריאות הציבור, וכגורם למחלות לב. המקורבים מסרו כי הכרזה רשמית על כך בישראל תהיה דרמטית, ולכן השר בודק את הנושא בזהירות. לדבריהם לאסירת השימוש בשומן הטראנס יהיו השפעות בריאותיות וכלכליות משמעותית.

כצעד ראשוני, השר ליצמן הודיע בישיבת ועדת הבריאות העבודה והרווחה כי הוא מתכוון ליצור באחת הערים, פיילוט של "עיר ללא שומן טראנס". ח"כ תמר זנדברג שנכחה בדיון אמרה שהיוזמה לא ריאלית, לדבריה: "לאסור על אנשים לאכול בורקס זו תקנה שהציבור לא יכול לעמוד בה".

תגיות:בורקסבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה