חדשות בארץ

הצעת חוק: צו סגירה למסגדים מסיתים

ח"כ סמוטריץ' הגיש הצעת חוק שתאפשר סגירת מבנים בהם יש הסתה לטרור. הרעיון להצעה עלה לאחר הצעת חוק דומה שהגישה ממשלת צרפת בימים האחרונים

אא

עקב גל הטרור בצרפת, ותיעוד דרשותיהם של מספר שייחים קיצוניים הקוראות להרוג ולהשתמש באלימות, הממשלה הצרפתית הגישה הצעת חוק שתאפשר סגירת מבנים בהם יש הסתה לטרור.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' החליט שחוק כזה ראוי להיות חקוק גם בישראל, והיום (ג') הגיש הצעת חוק דומה שתאפשר סגירת מבנים בהם יש הסתה לטרור.

בהצעת החוק נכתב: "זה שנים רבות שמדינת ישראל מתמודדת עם אירועי טרור קשים. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת בכל רחבי העולם של טרור ברברי הכולל עריפת ראשים, ירי בחפים מפשע, על ידי קבוצות ויחידים. מחקרים מלמדים שפעמים רבות פעולות הטרור הנפשעות הללו הן תוצאה של הסתה פרועה של אנשי דת במסגדים שנואמים ומשלהבים את הנוכחים בדברי להט לצאת 'לג'יאהד' למען האל".

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

עוד נכתב בהצעה כי: "הצעה זו באה להבטיח כי במקרים אלו של הסתה לטרור, קריאה להתקוממות עממית, ושלהוב הרוחות כנגד מדינת ישראל, תחסם ותעקר תשתית ההסתה על ידי הוצאת צו סגירה למבנה. זאת בכדי להבטיח את שלום הציבור, ולהילחם בהסתה הגוברת, ובתשתית המבנית של המסיתים. הצעה זו דומה להצעה אותה הגישה ממשלת צרפת בימים האחרונים, בעקבות רצף פיגועים שגבו קורבנות רבים. בהגשת הצעה זו מכריזה מדינת ישראל כי הטרור הוא אתגר בינלאומי שמדינות מכל העולם צריכות להתאחד במלחמה נגדו".

סמוטריץ' אמר כי: "נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו. צריך לטפל בטרור מהשורש, ולא רק בנקודות הקצה. מכונת ההסתה הערבית המשומנת היא המצע שעליו צומח הטרור והגיע הזמן לטפל בו. לא נאפשר את השימוש במסגדים ככר פורה להסתה ולטרור. היום אנו אומרים די! די להסתה ולרצח בשם הדת. הגיע הזמן להחזיר את ההרתעה למדינת ישראל. החוק הזה שולח מסר ברור, כי מקום שבו תהיה הסתה ייאטם. מה שנכון כתגובה לטרור בצרפת, נכון כתגובה לטרור בישראל וכן בכל מקום אחר בעולם". 

תגיות:הצעת חוקהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה