חדשות יהדות

תקדים מרוקאי: רבני העדה הורו לציית להוראות הרב יצחק יוסף

זקני רבני עדת מרוקו פרסמו גילוי דעת לפיו על בני העדה המרוקאית לקבל עליהם את פסקי הרב עובדיה יוסף, ולבטל מנהגים שסותרים את פסיקותיו

אא

רבנים בכירים בעדת מרוקו פרסמו מכתב לפיו על בני העדה המרוקאית לנהוג על פי פסיקותיו של מרן הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, ולהמשיך ולציית להוראות בנו וממשיך דרכו הראשל"צ, הרב יצחק יוסף שליט"א גם במקרה שיצטרכו לבטל מנהגים מרוקאיים קדמונים. על המכתב בין היתר חתום זקן רבני מרוקו ורבה הראשי של נתניה, הרב דוד שלוש.

במכתב נאמר כי: "חובה על כל בני עדתנו לקבל עליהם את כל הוראותיו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרה"ג יצחק יוסף ללא פקפוק. אלו מבני עדתנו שנהגו אחרת עד כה, יקבלו על עצמם מעתה ועד עולם שלא לסטות מדרך ההלכה והמסורה של מרן הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף זצוק"ל".

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

מכתב רבני עדת מרוקו מהווה מהפכה של ממש בעולם התורה הספרדי, משום שבני עדת מרוקו סירבו עד כה לבטל את מנהגיהם ולקבל עליהם את פסקי הרב עובדיה יוסף. בעקבות מכתב רבני העדה, ייתכן שינוי של ממש באורח החיים ולימוד ההלכה של יהודי מרוקו.

לפני מספר חודשים, הרב יצחק יוסף התבטא במהלך שיעורו בחריפות נגד חלק ממנהגי העדה המרוקאית, בטענה שסותרים את ההלכה של השולחן ערוך. לדבריו: "יש למרוקאים מנהג טוב 'אז ישיר משה' במנגינה, תאמצו את המנהג הזה! זה בסדר. אבל יש מנהגים לא טובים, כמו ההתעקשות לומר 'ברוך וברוך שמו' בקידוש, בהבדלה ובשבע ברכות".

תגיות:הרב יצחק יוסףמרוקאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה