חדשות בארץ

ירושלים: שני פצועים בפיגוע דקירה שבוצע בידי קטינות

שתי מחבלות בנות 14 ו-16, חמושות במספריים, דקרו הבוקר פלסטיני כבן 70, אותו ככל הנראה חשבו ליהודי. חבלן משטרתי שזיהה אותן ירה בהן, אחת חוסלה והשנייה במצב קשה. צעיר כבן 27 נפצע ככל הנראה מרסיס מהירי. במקביל, חשד לפיגוע דקירה בשומרון: אדם פצוע קל, הרכב הפוגע נמלט

אא

שוב טרור בבירה: שני בני אדם נפצעו הבוקר (שני) בפיגוע דקירה שאירע בסמוך לשוק מחנה יהודה בעיר. את הפיגוע ביצעו שתי קטינות, בנות 14 ו-16, שהיו חמושות במספריים. השתיים הספיקו לפגוע בגבר פלסטיני תושב בית לחם כבן 70, אותו ככל הנראה חשבו ליהודי, ואז זיהה אותן חבלן משטרתי וירה בהן. כתוצאה מהירי, נפגע צעיר כבן 27, שככל הנראה נפצע מרסיס, וכן שתי הצעירות, שאחת מהן חוסלה ומצבה של השניה מוגדר קשה.

שני הפצועים פונו בידי פרמדיקים של מד"א לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לקבלת טיפול, כשהפלסטיני סובל מפציעות בראשו ובגבו, ואילו הצעיר נפצע קל בידו.

כאמור, החבלן הבחין במחבלות, קרא להן לעצור, ומשלא נענו – ירה לעברן. מקורות פלסטיניים דיווחו כי המחבלת שנורתה למוות היא בת 14 משכונת אל מטאר במחנה הפליטים קלנדיה, שאחיה מת לפני כשנתיים, לאחר שנפצע בעימותים עם כוחות צה"ל במחנה. כמו כן, המחבלת השניה, בת ה-16, היא בת דודתה של הראשונה.

המספריים שבהן השתמשו המחבלות (צילום: חטיבת דובר המשטרה)המספריים שבהן השתמשו המחבלות (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את מעשיו של החבלן וכוחות המשטרה ואמר כי "הפריסה של השוטרים והמענה המהיר של החבלן היא שגרמה לכך שלא היו עוד פצועים מהפיגוע". בעקבות הפיגוע, המשטרה הורתה להפסיק את תנועת הרכבת הקלה באזור והיא שבה לפעילות רק כעבור זמן קצר.

דוד בלומנפלד, חובש במד"א שהעניק טיפול רפואי לפצוע הפלסטיני, סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו אזרחים לגבר בשנות ה-70 בהכרה מלאה עם חתכים בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים". גם פרמדיק מד"א, ראם נעימי, שהעניק טיפול רפואי לצעיר כבן ה-27, סיפר כי "כשהגענו לזירה ראינו צעיר כבן 27 בהכרה מלאה ומתהלך עם פציעה ביד. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו לבית החולים".

גם דרור, עד ראייה לפיגוע, סיפר לאתר Ynet  כי "בכניסה למשרד הבריאות שמעתי צעקות. ראיתי שהן דקרו אדם אחד ואז רצו לדקור שתי נשים מבוגרות על הספסל. הגיע למקום שוטר וירה בהן".

במקביל, נבדק החשד שבצפון השומרון ניסה הבוקר לבצע פיגוע דריסה בצעיר כבן 18, בצפון השומרון. לאחר הדריסה, הרכב נמלט מהמקום וכוחות הבטיחון הקימו מחסומים. מצבו של הצעיר מוגדר קל והוא פונה לבית החולים בלינסון בפתח תקווה. יחד עם זאת, נבדקת גם האפשרות שמדובר בתאונה.

כזכור, רק לפני כשבועיים אירע פיגוע בבירה, בעת ששני מחבלים צעירים משועפאט, בני 11 ו-14, דקרו מאבטח ברכבת הקלה, ופצעו אותו באורח קל עד בינוני.

גם אמש התרחשו שלושה פיגועי טרור, כשאחד מהם אירע בטרמפיאדה של גוש עציון, בו נדקרה למוות הדר בוכריס, צעירה כבת 21 מצפת. היא תובא היום למנוחות בהר המנחות בירושלים,

פיגוע שני אירע לאחר שנהג מונית פלסטיני ניסה לדרוס אזרחים שחיכו בצומת כפר אדומים, ומשלא הצליח ניסה לדקור אותם בסכין, אולם אחד האזרחים ירה בו והרג אותו.

כמו כן, ראש המועצה האזורית שומרון לשעבר, גרשון מסיקה, סיכל פיגוע באזור שומרון, בעת שהבחין במחבלת פלסטינית כבת 16, תושבת שכם, שמנסה להוציא אל הפועל פיגוע דקירה. הלה דרס אותה ובהמשך היא נורתה למוות בידי חייל. כאות נקמה על כך, קרא חמאס לפלסטינים לפגוע במסיקה על מעשהו.

תגיות:פיגועמחבלתירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה