חדשות בעולם

"המגבלות שהוטלו על פולארד אינן חוקיות, נקמניות ואכזריות"

הוא חייב להיות בבית בכל ערב עד השעה 19:00, לגופו הוצמד צמיד איתור לוויני שעוקב אחריו 24 שעות ביממה, והוא אינו יכול לעבוד – כיוון שהחוק מחייב את המעסיק החדש שלו להתקין תכנת מעקב במחשבי החברה, לה הוא מתנגד. כעת עותרים עורכי דינו של פולארד לבית המשפט המחוזי בניו יורק, בשל תנאי השחרור הנוקשים

אא

פעולת נקם או חוק בטחוני? בעתירה שהגישו עורכי דינו של יונתן פולארד מיד עם שחרורו, לבית המשפט המחוזי בניו יורק, נטען כי המגבלות החדשות שהוטלו עליו עם שחרורו הן "אינן חוקיות, נקמניות ואכזריות".

פולארד, אמנם שוחרר ביום שישי האחרון לאחר ריצוי של עונש במשך 30 שנה בכלא האמריקני, באשמת ריגול לטובת ישראל, עליו – אבל נראה שחייו אינם הופכים להיות קלים בשלב זה.

למעשה, למשך חמש השנים הקרובות, הוטלו עליו הגבלות ביטחוניות רבות, המקשות מאוד את חייו. בין ההגבלות, נקבע כי לפולארד אין אפשרות לצאת ממדינת ניו יורק בחמש השנים הבאות (שלא לדבר על ביקור בישראל), הוא חייב לבקר מדי שבוע אצל קצין מבחן שהוצמד לו, כמו כן הוא מחוייב לשאת על גופו צמיד איתור לווייני שעוקב אחר תנועותיו במשך 24 שעות, נאסר עליו להתראיין לתקשורת, שלא לדבר על חיבור לאינטרנט. גם עבודה הכרוכה בעיסוק במחשב, תחייב את המעסיק שלו להתקין תוכנת ריגול במחשבי החברה.

פולארד לאחר שחרורו מהכלא (צילום מסך)פולארד לאחר שחרורו מהכלא (צילום מסך)

עוד לפני שהשתחרר ממאסרו, דאגו לו עורכי דינו לעבודה באזור מגוריו, ניו יורק, שם היה צפוי להתחיל להיות מועסק מיד עם שחרורו כאנליסט במחלקת המחקר של חברת השקעות. אולם אז הגיעה ההודעה על ההגבלות השונות, ומעסיקו של פולארד אף חויב להתקין תכנת מעקב ברשת המחשבים הפנימית של החברה – דבר שהוא מתנגד לקיומו.

לפיכך, בשעה זו נמצא פולארד בביתו כשהוא מנוע מלעבוד. עם זאת, הוא מוסיף לעבור בדיקות רפואיות שונות, היות שהוא סובל מבצקת ברגלים וכן ממחלת הסוכרת.

אמש, אף הוזמן לכנס השנתי של ארגון ציוני אמריקה (ה-(ZOA בניו-יורק, אליו היו צפויים להגיע גם שגריר ישראל באו"ם דני דנון, שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר וכן מנהיגים ותורמים מהימין. אולם משנודעה לו שעת האירוע – נאלץ להשיב בסירוב להזמנה. שכן, הכנס היה צפוי לפתוח את שעריו בסביבות השעה 17:00 אחר הצהריים, אולם נפתח באופן רשמי רק בשעה 18:30 בערב.

אחד הנואמים בכנס, שפתח את דבריו במילים: "אחרי 30 שנות מאסר אחינו יונתן פולארד משוחרר", קיווה כי פולארד יוכל להיות חלק מהקהל ולשמוע את דבריו – אולם לצערו זה לא התאפשר. 

ביום שישי כאמור, הגישו עורכי דינו עתירה לבית המשפט המחוזי בניו-יורק בבקשה להקלה במגבלות שהוטלו עליו לרבות האזיק האלקטרוני, והם מקווים שהעניין יוסדר בתוך שלושה שבועות ומצפים שאולי כבר היום ימונה שופט לדון בעתירה.

תגיות:יונתן פולארדמאסרחוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה