חדשות בארץ

מצמרר: הגיע כדי להנציח נרצחי טרור – ונרצח בעצמו

עזרא שוורץ בן ה-18 הגיע לארץ לפני כחודשיים, על מנת להנציח את זכרם של שלושת הנערים הי"ד, שנחטפו ונרצחו. לדאבון הלב, הוא נרצח בפיגוע שהתרחש בגוש עציון ביום חמישי האחרון. אמש ליוו את ארונו מאות בני אדם, לפני שהוטס ללוויה שנערכה לו בארה"ב

אא

כבוד אחרון: אמש התקיימה בנמל התעופה בן גוריון לוויה מצומצמת, לעזרא שוורץ הי"ד, הצעיר בן ה-18, שנרצח בפיגוע בגוש עציון שהתרחש ביום חמישי האחרון. לאחר הלוויה, הוטס ארונו של שוורץ למסצ'וסטס, שם ייקבר.

שוורץ, היה תלמיד בישיבת "אשרינו" בבית שמש, שעלה לארץ עם עוד חמישה תלמידים נוספים מחו"ל, מתוך מטרה לסייע בבנייתו של אתר הנחייה, שיוקם בסמוך לצומת גוש עציון, לזכר שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו לפני כשנה וחצי.

כאמור, שוורץ נרצח בפיגוע ירי לעיני חבריו, ביום חמישי האחרון, שעה שישבו במיניבוס, והיו בשיאה של חלוקת מצרכים לחיילים המוצבים באזור צומת גוש עציון. חלק מחבריו אף נפצעו קל. בפיגוע נרצחו גם יעקב דון (49) מאלון שבות ושאדי ערפה (24) מחברון. המחבל נלכד בזירה והועבר לחקירת כוחות הביטחון.

בהלווייתו המצומצמת, שנערכה אמש בנתב"ג, בעת שארונו לווה למטוס, השתתפו מאות בני אדם. בהם בני משפחה, חבריו הרצוצים של הנרצח ואף רבים שכלל לא הכירו את המנוח, אולם הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון, ושרו בעיניים דומעות את שירת "התקווה", כשהם עטופים בדגל ישראל.

ראש הישיבה שבה למד עזרא שוורץ, הרב גוץ' יודין, ספד: "זה קרה כשהייתי בניו יורק, כשניסיתי לגייס עוד נערים שיגיעו לישיבה. וכשהייתי בדרכי חזרה לכאן במטוס, ביום שישי בבוקר, חיפשתי איזושהי נחמה. וחשבתי לעצמי - אנחנו נמשיך להגיע לישראל. עזרא הגיע לכאן כדי לעשות חסד, כדי ללמוד. אז גם אנחנו צריכים להגיע לכאן כדי לעשות חסד, וכך נכבד את זכרו. נביא לכאן עוד חסד. אף אחד לא מבין למה זה קרה. זה בלתי נתפס. אבל כשאני רואה את האינטראקציה ביניכם ואיך אתם תומכים זה בזה אני מבין שנעבור את זה".

כמו כן, בלוויה השתתפו גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי, ומנכ"לית ארגון מסע לירן אבישר בן חורין, שבעזרתם שוורץ הגיע לארץ לפני חודשיים. הנוכחים בטקס קראו תפילות כשעל גבם דגלי ישראל.

הלווייתו המקורית של שוורץ הי"ד, תיערך היום בבוסטון, והיא צפויה לכלול משתתפים רבים שיגיע לחלוק לו כבוד אחרון, ובהם בני משפחתו הקרובים, חבריו ומכריו.

תגיות:עזרא שוורץפיגוע דקירהגוש עציון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה