חדשות בעולם

הכל-בו הגדול בגרמניה – הסיר מוצרי התנחלויות מהמדפים

כלבו "קה-דה-ווה", השני בגודלו בגרמניה, הודיע על הסרת המוצרים המיוצרים מעבר לקו הירוק ממדפיו. זאת על רקע החרם שהכריז האיחוד האירופי על המוצרים האמורים. גורם ישראלי: "מדובר בצעד מקומם ומאכזב"

אא

יריית הפתיחה בחרם התעשייתי כלפי ישראל בעיצומה: לאחר שבשבוע שעבר הכריזה נציבות האיחוד האירופי על סימון מוצרים המיוצרים בהתנחלויות, הוחלט גם בכל-בו מרכזי בגרמניה: הטלת חרם על מוצרים מסוג זה, כל עוד לא יסומנו כנדרש.

הכל-בו, שנקרא ה"קה-דה-ווה", נחשב לכל-בו השני בגודלו והיוקרתי בגרמניה, בו נמכרים כ-380 אלף מוצרים. דוברת הכל-בו, פֶּטרה פלאדנהופר, סיפרה לעיתון "דר שפיגל" על ההחלטה, באמרה כי "הסרנו מהמדפים את המוצרים המדוברים. רק אחרי סימון נכון בהתאם להנחיות, נחזיר אותם למלאי".

האבסורד הגדול הוא, שהכל-בו, המבקש לנהוג בסנקציות כלפי יצרנים ישראליים, נוסד בידי סוחר יהודי בשם אדולף ינדוארף.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

בנוסף לכך, לפי הדיווח בעיתון, יצרנים, יבואנים וסוחרים שלא יסמנו את המוצרים כנדרש – יסתכנו אפילו בהטלת  קנס מטעם הנציבות האירופית, כפי שגם נכתב במכתב שפרסמה מטעמה: "הנציבות ערבה למילוי ההתחייבויות של המדינות החברות באיחוד, במקרה הצורך גם באמצעות תביעה על הפרת חוזה".

אולם למרות האמור, ברשת בתי הכל-בו הגרמנית "גלריה קאופהוף" עדיין תוכלו למצוא מוצרים ישראלים לא מסומנים, ונראה שגם לאחר סימונם – עדיין ימשיכו להימכר כרגיל. דובר הרשת אף מסר בתגובה כי "השפעה פוליטית או דתית אינן חלק משיקולי רכישת המוצרים וממדיניות הקניות של 'גלריה קאופהוף'", אולם יחד עם זאת, הבהיר כי הסימון באחריות הספקים, וכי ברשת כבר פנו אליהם בנושא.

בתגובה להחלטה, מסר מקור מדיני בישראל כי "הצעד של קה-דה-ווה הוא מקומם ומאכזב. על החנות מוטלת החובה לתקן את הנזק המיותר שגרמה. מי שמתחיל בסימון מוצרים לא יודע איך זה נגמר".

תגיות:חרםהתנחלויותהאיחוד האירופי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה