חדשות בארץ

בזכותכם: משפחת ראדה תזכה להנציח את תאיר בבית כנסת לזכרה

לפני כשבועיים הבאנו בפניכם את סיפורם הנוגע של בני משפחת ראדה, המבקשים לסיים את הקמתו בית כנסת לזכרה של הבת, תאיר, שנרצחה לפני תשע שנים, בגיל 13 בלבד. זאת, במרוץ מסביב לשעון, על מנת להגשים את חלומו של האב, הנלחם על חייו. אמש התברר: המשפחה הצליחה להשיג את הסכום הנדרש – ולכן תושלם בנייתו של בנין בית הכנסת

אא

לפני כשבועיים הבאנו בפניכם את סיפורה המטלטל של משפחת ראדה, שאיבדה את ביתם הקטנה בת ה-13, לפני כתשע שנים. זאת, לאחר שנמצאה בשירותים של בית הספר, לאחר שנרצחה, כשהיא מתבוססת בדמה. הסיפור, טלטל והסעיר את המדינה כולה ועורר הדים רבים. במשך הזמן, חזר הסיפור לכותרות, בעיקר בשל המשפט המתוקשר שנערך לרוצחה של ראדה הי"ד.

אולם לאחרונה, חזר הסיפור לכותרות שוב, והפעם בהקשר אחר לחלוטין: משפחתה של ראדה, החליטו להקים בעיר מגורם, קצרין, בית כנסת שינציח את נשמתה של הבת תאיר.

תאיר ראדה ז"לתאיר ראדה ז"ל

לצורך כך, גויסו והותרמו גורמים שונים, ובהם משרד הפנים, משרד הדתות, קהילת שבת אחים המתגוררת בקצרין, וגם מועצת קצרין עצמה. סכום חלקי נאסף, ובנייתו של בית הכנסת החלה בגאון. אולם לדאבון הלב, למרות כל המאמצים שנעשו – לא היה בסכום שנאסף די כדי לאפשר את סיום בנייתו, והוא נותר עומד כשלד על תילו. אי לכך, הוקפאה בנייתו לקראת סופה, שלא לדבר על האפשרות לרכישת ציוד וריהוט לבית הכנסת לאחר סיום בנייתו – שנגנזה אף היא.

הקושי אף הוכפל, לאחר שהתברר שאביה של המשפחה, שמואל ראדה, בן ה-58, נלחם בימים אלה על חייו כשהוא נאבק במחלה קשה, וחלומו הוא לראות בהקמתו הסופית של בית הכנסת. ממיטת חוליו, כשהוא חלוש ומיוסר, התבטא האב ואמר: "אני מתגעגע לתאיר והייתי מוכן לתת את חיי במקומה", ואילנה, אימה, הוסיפה: "כל יום הוא מתנה בשבילנו. אנחנו מאוד־מאוד רוצים ששמואל יזכה לראות את בית־הכנסת שמוקם. זו משאלת הלב שלו ושלי כאחד... הרצח של תאיר ז"ל ממשיך לגבות מאתנו הרבה כוחות פיזיים ונפשיים, שהולכים ומידלדלים, והשעון מתקתק".

בית הכנסת בקצריןבית הכנסת בקצרין

בצעד מרגש, פנו חבריהם של בני המשפחה לציבור, דרך פרויקט מימון "הדסטארט" שהקדישו לנושא. "כל תרומה להשלמת בית הכנסת תבורך. זה החלום שאנחנו מבקשים להגשים עוד בחיינו", תיארה אילנה ראדה.

כאמור, גם אנו בהידברות התגייסנו לפרסם את הפרויקט, ואמש התברר כי הפרויקט השיג את מטרתו – ובני המשפחה הצליחו להשיג את 300,000 השקלים שחסרו להם להשלמת הבניה. זאת, למרות שעד תום הפרויקט נותרו עוד 32 ימים.

אי לכך, גם מי שעדיין לא הספיק לקחת חלק ביוזמה המקודשת, ומעוניין שיהי חלקו בהקמת בית הכנסת החשוב – עדיין מוזמן להרים את תרומתו לעניין, בדף ההדסטארט של הפרויקט.

תגיות:תאיר ראדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה