חדשות בארץ

ואיך גילה הבן שאביו נרצח? דרך סרטון ביוטיוב

דקות לאחר הפיגוע, גילה בנו היחיד של הנרצח בפיגוע שאירע בתל אביב, את אביו בסרטון יוטיוב שנשלח אליו - כשהוא גוסס למוות. הרב הראשי לישראל במכתב חריף: "יש לגנות בכל התוקף דבר זה, כי מלבד עגמת הנפש שיש בזה למשפחות, יש בכך גם משום חילול כבוד המת"

אא

דקות לאחר הפיגוע שאירע ביום חמישי האחרון, ברחוב בן צבי בתל אביב, גילה בנו של אחד ההרוגים, ראובן אבירם, את אביו בדרך מזעזעת במיוחד: צפה בסרטון מהפיגוע שנשלח אליו בווטסאפ – בו זיהה אותו דקות לפני מותו, כשהוא גוסס למוות.

הבן, אוריאל, שהוא בן יחיד להוריו, ספד לאביו ואמר כי "אסון גדול פקד אותנו, טרגדיה נוראית. אבא היה העוגן של המשפחה. איש שמח עם לב ענק ונתינה אינסופית. אבא אהב מאוד לקרוא והיה איש משכיל ובעל ידע רחב. הוא היה החבר הכי טוב שלי. אדם צנוע שהלך מאתנו בטרם עת".

גם גיסו של האב, יעקב מאיר, הזדעזע להיחשף בעצמו לסרטון, שצולם בידי עוברי אורח והופץ ברשתות החברתיות. מאיר מחה במעשה בזעזוע עמוק וטען כי "זה ממש לא בסדר. זה חוסר אחריות. עוד לפני שהמשפחה קיבלה הודעה הבן קיבל הודעת ווטסאפ, ראה צילומים לא מצונזרים. זה לא בסדר שככה מצלמים ומפיצים".

מאוחר יותר, הצטרף למחאה בעקבות הדברים גם הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יוסף שליט"א, שפרסם מכתב חריף, בו הביע זעזוע עמוק מההרגל המגונה לצלם פצועים בפיגועים – ולהפיץ זאת ברשתות החברתיות. בדבריו כתב הראשל"צ כי "איננו רשאים לנוול את המת".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

המכתב נכתב בזו הלשון: "אל אחינו בני ישראל, בהיות ובעת האחרונה רבו בעונותינו הרבים מקרי רציחה על ידי אותם המרצחים הארורים בני ישמעאל, ימ"ש, ובהיות ויש איזה אנשים אשר נוהגים שלא כהוגן ומצלמים ומפרסמים צילומים מהפצועים והנרצחים, ופעמים אף מצלמים אדם גוסס, או אפילו ששבק חיים לכל חי".

"דבר זה, אין רוח חכמים נוחה ממנו, ויש לפרסם ולהודיע בשער בת רבים, ולגנות בכל התוקף דבר זה, כי מלבד עגמת הנפש שיש בזה למשפחות, יש בכך גם משום חילול כבוד המת, וחילול כבוד הבריות. וברור שעל פי דרך התורה ודרך המוסר, אין לפרסם אותם, ויש להימנע מלצפות בצילומים אלה, והמזהיר והנזהר ירבה שלומם כנהר. וע' בגמ' ב"ב (קנד.) שאין אנו רשאים לנוול את המת. וע' בתשו' שבות יעקב ח"ב סי' ק"ג".

"וברכתי לכל הפצועים, שהשי"ת ירפאם רפואה שלימה, בריאות איתנה ונהורא מעליא, והמשפחות השכולות, הקב"ה ינחם אותם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ולא יוסיפו לדאבה עוד, והיה המחנה הנשאר לפליטה".

"והקב"ה ירחם על עמו היושב בציון, ויאמר די לצרותינו, ויקיים בנו כל כלי יוצר עליך לא יצלח, חרבם תבוא בלבם וקשתותם תשברנה. והשי"ת יחזק את החיילים וכוחות הבטחון שיזכו לסייעתא דשמיא, ונתחזק כולנו בלימוד התורה ובצדקה וחסד, והתורה תגן על עם ישראל, כי התורה אגוני מגנא ואצולי מצלא, ונזכה לגאולה השלימה והאמתית, במהרה בימינו, אמן". חתם הראשון לציון את מכתבו.

תגיות:פיגוע דקירהוואטסאפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה