חדשות בעולם

לאחר 30 שנה בכלא: פולארד השתחרר

המרגל הישראלי, יהונתן פולארד שוחרר מהכלא האמריקני לאחר 10,956 ימי מאסר

אא

בשעה טובה לאחר ריצוי של 10,956 ימי מאסר בכלא האמריקני 'באטנר' שבצפון קרוליינה, ביום שישי לפנות בוקר סמוך לשעה 4:00, יהונתן פולארד השתחרר. רעייתו אסתר פולארד חיכתה לו מחוץ לשערי הכלא, ומשם עלו על טיסה לניו יורק כדי להתייצב אצל קצין המבחן שיפקח על פולארד. בוועד למען שחרור פולארד פרסמו תמונה ראשונית של פולארד עם רעייתו.

הרשויות בארה"ב הטילו על פולארד מגבלות חריפות. בין היתר, פולארד לא יורשה לטוס לישראל, ונאסרה עליו הגלישה באינטרנט. כמו כן יחויב לענוד אזיק אלקטרוני 24 שעות ביממה שיעקוב אחר תנועותיו באמצעות GPS, וכל המחשבים של פולארד ומעסיקיו יהיו תחת מעקב. בנוסף, פולארד יחויב לגור ולעבוד בניו יורק בלבד, להתייצב בפני קצין מבחן תקופתי ולפרט לו על מעשיו ועניינו.

עורכי דינו הגישו בקשה למשרד המשפטים האמריקני, לפיה תקוצר תקופת ההגבלות שהוטלו על פולארד, ויקבל היתר לעלות לישראל. לשם כך ניסו לצמצם את סיקור בתקשורת סביב שחרורו ולשמור על "פרופיל נמוך". כדי לאפשר זאת, השתמשו בהטעיה והגישו בקשה לפיה השחרור יוקדם לשעת לילה מאוחרת, בזמן שכולם המתינו לשחרורו ב-6:00 בבוקר. הנהלת הכלא נענתה לבקשה, ואף סייעה והרחיקה עיתונאים מאזור הכלא כבר יממה לפני השחרור. בנוסף פוליטיקאים ישראלים התבקשו לא להמתין לפולארד מחוץ למתחם הכליאה.

כמו כן, עורכי דינו ערערו לבית המשפט הפדרלי המחוזי בניו יורק על חוקיות תנאי שחרורו. לטענתם העובדה שמחשבי מעסיקיו של פולארד יהיו במעקב, לא תאפשר לו לעבוד בשום מקום. כמו כן עורכי דינו קובלים על חיובו לענוד אזיק מעקב אלקטרוני 24 שעות ביממה, בטענה שזה יפגע בפרטיותו ובחופש התנועה של פולארד.

בתגובה לכך, סגן היועצת לביטחון לאומי בארה"ב, בן רודס, הצהיר כי הנשיא אובמה לא יתערב בהחלטות המשפטיות בנוגע לפולארד.

בישראל נרגשים לרגל השחרור ומברכים את פולארד. נשיא המדינה, ראובן ריבלין בירך: "ברוך מתיר אסורים, כולנו מברכים על שחרורו של יהונתן פולארד אחרי שנות מאסר ארוכות וקשות. לאורך כל השנים כאבנו את כאבו של פולארד, וחשנו אחריות ומחויבות להביא לשחרורו. נברך היום את יהונתן ומשפחתו באיחודם, לשנים ארוכות וטובות בבריאות ושלווה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הצהיר כי "העם בישראל מברך על שחרורו של יהונתן פולארד. כמי שהעלה את עניינו במשך שנים רבות בפני נשיאי ארה"ב, ייחלתי ליום הזה. לאחר שלושה עשורים ארוכים וקשים מתאחד יהונתן סוף סוף עם משפחתו. אני מאחל לו שהשבת הזו תעניק לו אושר ושקט שיהיו סימני דרך להמשך חייו".

תגיות:פולארדשחרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה