ונשמרתם

נערה אושפזה במחלקת טיפול נמרץ לאחר שימוש בתרופה לשיכוך כאבים

נערה בת 15 אושפזה במחלקת טיפול נמרץ בביה"ח שניידר, לאחר קריסת תאי הדם הלבנים בגופה. להערכת הרופאים, הסיבה לקריסה - נטילת משכך כאבים פופולרי

אא

נערה בת 15 הובהלה לאשפוז במחלקת טיפול נמרץ בביה"ח שניידר בפתח תקווה, עקב קריסת תאי הדם הלבנים בגופה. על פי ההערכה הרפואית, נוצרה אצל הנערה תגובת לוואי קשה עקב נטילת תרופת דיפירון (המוכרת בארץ כאופטלגין), והיא זו שגרמה לקריסת תאי הדם.

הנערה, עולה חדשה מצרפת, עברה לפני כחודש ניתוח אורתופדי. לאחר שחשה בכאבים עקב הניתוח, נטלה את משכך הכאבים 'דיפירון'. בבדיקות הדם של הנערה, נמצא כי לקתה הנערה בתופעה בשם "אגרנולוציטוזיס". התופעה היא תסמין שבו קורסים תאי הדם הלבנים מסוג גרנולוציטים, הנלחמים בחיידקים. תסמין זה הוא תופעת לוואי ידועה של 'דיפירון'.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

הנערה אושפזה, וקיבלה טיפול אנטיביוטי אשר היה אמור לסייע למצב, אך לרוע המזל החלו הפרעות בקצב לבה. בעקבות כך הועברה למחלקת טיפול נמרץ בביה"ח, שם קיבלה עירוי תרומות דם המכילות גרנולוציטים. תרומות הדם לא הספיקו עבורה, ובני משפחתה ניסו למצוא תורמים נוספים בעלי סוג דם –O . כעת הנערה במצב יציב ובהכרה מלאה, ובביה"ח יבדקו אם תצטרך תרומות דם נוספות.

בשל תופעת הלוואי המסוכנת של התרופה, החל משנות ה-70 נאסר השימוש בדיפירון בארה"ב, באוסטרליה, יפן, וחלק מדינות אירופה. בישראל, טרם התקבלה במשרד הבריאות החלטה על אסירת השימוש בתרופה.

תגיות:תרופותטיפול נמרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה