חדשות בארץ

המשטרה השמידה ראיות – בן המיעוטים זוכה מהחזקת סכין

צעיר בן מיעוטים שנתפס עם מברג, בו ככל הנראה תכנן לבצע פיגוע דקירה – יזוכה ללא כל אשמה. זאת, לאור התנהלות כושלת של המשטרה, שהשמידה את הראייה המרכזית בתיק – המברג עצמו

אא

הבוקר (חמישי), זוכה קטין בן מיעוטים מאשמת החזקת סכין, זאת כיוון שהמשטרה השמידה בטעות את הראייה המרכזית בתיק, והיא המברג, בו נחשד הנער שרצה להשתמש ככלי נשק, לביצוע פיגוע דקירה.

המקרה, שנחשף בגל"צ, מתאר כי הקטין בן ה-16 נעצר בגן מאיר בתל אביב, כשהוא מחזיק בכיסו מברג, שנחשד שהיה אמור לשמש ככלי נשק. המשטרה הגישה נגד החשוד כתב אישום, אולם הלה זוכה מאשמה, לאחר שהשופטת קבעה כי לא ניתן להוכיח כי כוונתו של הצעיר שהחזיק במברג, היתה דווקא להשתמש בו ככלי תקיפה.

"לא יעלה על הדעת שכל אדם שמחזיק החל מהיום במפתחות, מסרגה או אפילו בעט, הנטל יעבור אליו בעוד שהוא החזיק באותו חפץ למטרה כשרה", טענה אורנית מרום, עורכת הדין של הקטין, שלדבריה כל כתב האישום היה מיותר מראשיתו.

אולם המשטרה לא קיבלה את פסק הדין, והחליטה לערער עליו. בתגובה, הורתה שופטת בבית המשפט המחוזי בתל אביב, להחזיר את התיק לבית משפט השלום, כדי לנהל מחדש את שלב ההוכחות, ולהוכיח ביתר שאת שהנאשם התכוון לתקוף עם המברג. אלא שאז, הודיעו במשטרה כי המברג הושמד עם קבלת פסק הדין הראשון, ובבית המשפט לא הסכימו להסתפק בתמונתו של המברג כראייה.

בשל כך, זוכה שוב הקטין מכל אשמה. מרום, פרקליטתו הסבירה כי "בית המשפט התרשם באופן בלתי אמצעי מהחפץ, ועל כן לא ניתן להסתמך עליו בכתב האישום", ואף טענה בשנית כי גם העתירה לבית המשפט המחוזי – היתה מיותרת.

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר בתגובה לפרסום: "לאחר שבית המשפט החליט לבטל את כתב האישום, הוגשה בקשה להשמדת המוצגים והיא אושרה על ידי בית המשפט". אולם לפי שעה, לא ידעו להסביר במשטרה את חוסר התיאום, שגרם לכך שהמברג הושמד לאחר פסק הדין, בעוד שמנגד - הוגשה עתירה בעניין.

תגיות:פיגוע דקירהמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה