חדשות יהדות

תשע דקות בשנה: על שעת הרצון המיוחדת שחלה בשעה התשיעית לחודש התשיעי

מכירים את סגולת 'השעה התשיעית, ביום התשיעי, בחודש התשיעי'? לא מדובר בגימיק אלא במידע המופיע ספרים קדמונים. וגם: מהו הזמן המדויק של שעת הרצון הזו?

  • ז' כסלו התשע"ו
אא

אם גם אתם נתקלתם בכרזות המדברות על סגולת התפילה 'בשעה התשיעית, ביום התשיעי, בחודש התשיעי', אולי תשמחו לדעת שבניגוד לרוב הכרזות מסוג זה, לסגולת 'התשע כפול שלוש' יש דווקא מקור מוסמך.

בספר ברית מנוחה, ספר קדמון שהמקובל רבי חיים ויטאל, תלמידו המובהק של האר"י, כתב עליו שבחים גדולים, נאמר כך: "קבלה בידך שהשנה התשיעית ליובל שנה מובחרת, חדש ט' חדש טוב מן הטובים וחדש רצון, ויום הט' לחודש המבחר שבכל חודש, ושעה תשיעית של יום שעה טובה ומובחרת משעות היום".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

הרמב"ן הזכיר גם הוא את הסגולה: "השעה התשיעית היא שעת ששון ושמחה, היא שעת המנחה. ודע כי השנה התשיעית ליובל היא השנה המובחרת, וחודש התשיעי הוא החודש הטוב והרצון, ויום התשיעי לחודש מובחר מכל ימי החודש, ושעה התשיעית מובחרת מכל השעות".
לפי מקורות אלה ברור שהסגולה פועלת במלוא עוזה דווקא בשנה התשיעית למחזור היובל – הפעם האחרונה שהייתה שנה זו הייתה בתשע"ד. אולם, גם בלי לחכות עוד חמישים שנה, משתמע מהמקורות שהבאנו לעיל שיש עניין מיוחד גם 'בשעה התשיעית, ביום התשיעי, בחודש התשיעי'.

מתי חלה השנה עת הרצון הזו? היום התשיעי בחודש התשיעי הוא ט' כסלו, שחל בשבת הקרובה. והשעה התשיעית? מדובר בשעות זמניות, שלגביהן יש שיטות שונות לחישוב. עם זאת, יש תשע דקות (שוב תשע!) שלגביהן אין מחלוקת שהן בגדר השעה התשיעית: בין 13:42 ל- 13:51.

אל תחמיצו. 

תגיות:סגולהשעת רצון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה