חדשות בעולם

לא יאומן: זוהי פחית הפצצה שפוצצה את המטוס הרוסי

מספר שבועות לאחר האסון מתברר: מטען נפץ תוצרת בית, שהצליחו להטמין במטוס הרוסי בפרצת אבטחה – היא שפוצצה אותו וגרמה למותם של כל נוסעיו. ברוסיה זועמים: "נמצא את הפושעים בכל מקום על פני כדור הארץ ונעניש אותם"

אא

נפתרה תעלומת המטוס הרוסי באופן חלקי: פחית קטנה היא שהצליחה לפוצץ אותו. הממצאים לכך נתגלו, לאחר שדאעש פרסמו במגזין הטרור שלהם "דאביק" תמונה, ובה נראים מרכיבי הפצצה, שלטענת הארגון, היוו את מרכיבי הפצצה שהופעלה במטוס הרוסי שהתרסק בסיני. עוד נכתב במגזין, כי פרצת אבטחה שנמצאה בשדה התעופה – היא שאפשרה את הטמנת המטען.

בתמונה מהמגזין, נראית פחית שתיה, כשלצידה מרעום ופיוז נפץ, המשמשים כמעין "מטען נפץ תוצרת בית", והוא שהוביל בפיצוצו להפלת המטוס בחצי האי סיני, ולמותם של 224 בני אדם.

לפי הנכתב במגזין, בתחילה התכוונו אנשי הארגון לפוצץ מטוס מערבי, אולם לאחר שרוסיה החלה להפגיז את מטרות הארגון בסוריה – הוחלט להתנקם בה בדרך זו. כמו כן, בתמונה נוספת הוצגו דרכונים רוסיים, שלטענת דאעש שייכים לחלק מן ההרוגים על המטוס.

כאמור, רק אמש לאחר חקירה ממושכת, מסר שירות הביטחון הרוסי כי מקורה של התפוצצות המטוס בשמי סיני – הוא בפעילות טרור. בעקבות כך, הורה פוטין לשירותי הביטחון המיוחדים להתמקד במציאת האחראים לכך, ואף איים כי עונשם יהיה חמוד מאוד. "אפשר לומר שמדובר בפיגוע", אמר פוטין. "מטען חבלה מאולתר בעוצמה שוות ערך לקילוגרם TNT התפוצץ במהלך הטיסה. אין חוק התיישנות על זה. אנחנו צריכים לדעת את כל שמותיהם (של האחראים לפיגוע הטרור). אנחנו הולכים לחפש אחריהם בכל מקום שבו הם מסתתרים. אנחנו נמצא אותם בכל מקום על פני כדור הארץ ונעניש אותם".

זו הפצצה שהייתה במטוס (צילום: מתוך טוויטר)זו הפצצה שהייתה במטוס (צילום: מתוך טוויטר)

על כך הוסיף פוטין גם כי "יש להמשיך את הפעילות האווירית שלנו בסוריה, אך גם להגביר אות כדי שהפושעים יידעו שהעונש הוא בלתי נמנע". כמו כן, הציע הנשיא הרוסי הציע פרס כספי בסך 50 מיליון דולר למי שימסור מידע שיסייע ללכידת המחבלים.

בתוך כך, אמש הוסכם בין נשיא מצריים למנהיג רוסיה, פוטין, כי השניים ישתפו פעולה בעניין המשך חקירת נסיבות התרסקות המטוס. ראש ממשלת מצריים, אף הודיע כי "תוצאות החקירה הרוסית בעניין המטוס – יילקחו בחשבון". לעומתו, שר התעופה האזרחית טוען כי אין כל הוכחה לכך שמדובר באמת במעשה פלילי שמקורו הוא בפעילות טרור, וכי טרם הגיעו למסקנות סופיות.

כאמור, ב-31 באוקטובר, עשה את דרכו מטוס חברת "מטרוג'ט" הרוסית משארם א-שייח לסנט פטרסבורג שברוסיה. זמן קצר לאחר המראתו הוא התרסק, וכל 224 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו עליו נהרגו, מרביתם אזרחים רוסיים. זמן קצר לאחר הפיצוץ, לקח דאעש אחריות להפלת המטוס, אולם זו לא אומתה וחקירה מאסיבית נערכה בעניין. כעת נראה שהממצאים מלמדים שאכן כך, ורוסיה אף חשפה כי מצאה שרידי חומר נפץ בשרידי המטוס.

כמו כן, נראה כי הפלת המטוס בשטח סיני, מהווה מכה כלכלית קשה למצרים. מאז התרסקות המטוס בסוף אוקטובר, מסרבות חברות תעופה שונות לטוס מעל האזור, תיירים ביטלו באזור את חופשותיהם, ואלפי תיירים זרים ברחו מהמקום. בתוך כך, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס על מעצרם של שני עובדים משדה התעופה בשארם א-שייח, בחשד שהיו מעורבים בפיצוץ המטוס הרוסי. "17 בני אדם מוחזקים במעצר, שניים מהם חשודים שסייעו למי שהטמין את הפצצה במטוס בנמל התעופה שארם א-שייח", אמר גורם מצרי.

תגיות:מטוסרוסיהדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה