חדשות יהדות

אבסורד: מעסיקים רק יהודים? כנראה שתואשמו בגזענות ואפליה

אולם חתונות שפרסם את עצמו כמעסיק של עבודה עברית, קיבל לאחרונה פניה מ"נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה", לפיו קמפיין הפרסום של האולם מעלה חשד לעבירה של אפליה על רקע גזעני, מה שנאסר על פי חוק. בעלי האולם: "אין חתונה שלא מביעים שמחה על המצב"

אא

חתונה יהודית בעבודה עברית? גזענות. לאחרונה פנתה "נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה", לאולמי "שירת ירושלים" בעקבות פרסום נרחב שערכה על "עבודה עברית" שמתקיימת באולם.

הנציבות, שהיא יחידה במשרד התעסוקה, המסחר והתעשייה, שיגרה לבעלי האולם, הממוקם בגבעת שאול בירושלים מכתב, לפיו קמפיין הפרסום של האולם "מעלה חשד לעבירה".

הקמפיין, פורסם במילים: "חתונה יהודית? רק בעבודה עברית". במכתב מטעם הנציבות, נכתב כי על פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, חל איסור על אפליה על רקע גזעני והשתייכות לאומית. על כן, ההודעה כי העבודה במקום היא רק ב"עבודה עברית", מעלה חשד שהבעלים אינו מקבל לשורות עובדיו בני מיעוטים, מה שכאמור אסור על פי חוק.

"הטענה המשפטית של ההנהלה היא שאצלנו זו מציאות קיימת שיש עובדים יהודים", מסביר ארי, מנהל המשמרת באולם. "זו לא קריאה של ההנהלה, חס ושלום, לעבור על עבירה פלילית שלא להעסיק גויים. פשוט במקרה יש לנו רק יהודים".

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

"מעולם לא קרה שלא קבלו כאן ערבי בגלל שהוא ערבי. היה איזה ערבי שפנה לאולם לפני שנה וחצי ורצה לעבוד כאן. אבל בסוף הוא לא רצה. הוא טען שזרקו עליו אבנים בשכונה. כמובן שזה לא היה קשור אלינו. היו כמה מקרים שאולמות אחרים הגיעו לכאן לראות איך אנחנו מצליחים לעבוד רק עם יהודים. כמובן שואלים באופן לא רשמי כי כולם מפחדים מהחוק", מתאר ארי.

עוד הוסיף, כי באופן כללי נראה שישנו חשש בקרב הציבור מהעסקת ערבים באולמות. "הרבה לקוחות שואלים על עובדים ערבים מחשש ביטחוני ומטעמי כשרות וגם העובדים חוששים אם יועסקו כאן ערבים. הכשרויות המחמירות אוסרות על הכנה של אוכל על ידי גוי, הלכות שנהוגות אלפי שנים. לפחות עשר חתונות עברו לכאן מאולמות אחרים שאני זוכר בגלל שרימו אותם שכאילו יש רק יהודים. יש אולמות שאומרים שאין ערבים ואז מתברר שיש עובדי ניקיון לילה או שירותים או שטיפת כלים. אצלנו, כמובן במקרה, אין דבר כזה".

"אין חתונה שאנשים לא מביעים שמחה על הדבר", הוא מוסיף. "כולם יותר רגועים במצב הזה. בעלי האירועים שנמצאים עד השעות הקטנות של הלילה, בעלי הציוד והעובדים. לא מפחדים על ציוד ולא חוששים".

כאמור, אין זו הפעם הראשונה שהנציבות פונה למעסיקים על רקע זה, ויוצרת את האבסורד האמור. בעבר פנתה לגורמים שונים שהודיעו כי אינם מתכוונים להעסיק יותר עובדים ערבים, על רקע הטרור הערבי המשתולל בארץ.

תגיות:אפליהגזענותחתונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה