חדשות בעולם

שהחיינו וקיימנו והגיענו: יונתן פולארד השתחרר מהכלא

היום, אחרי 10,956 ימים בכלא, המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד השתחרר מהכלא האמריקאי. ראש הממשלה כבר פנה לאובמה, בבקשה לאשר לו לעלות מיד לישראל, ולא בתום חמש שנים, כפי שמוגדר בחוק האמריקאי

אא

היום, בשעה טובה, השתחרר המרגל הישראלי ג'ונתן ג'יי פולארד, אשר ריצה עונש מאסר עולם בכלא בטנר בצפון קרוליינה. למרות משמעותו העמוקה והמרגשת של המאורע, עורכי דינו ו"המטה לשחרור פולארד", מנסים לשמור על פרופיל תקשורתי נמוך, מתוך תקווה שתקוצר משך התקופה שבה נאסר על פולארד לצאת מגבולות ארצות הברית, שנאמדת כרגע לפי החוק האמריקאי על חמש שנים.

פולארד ורעייתו, בתמונה ראשונה אחרי השחרורפולארד ורעייתו, בתמונה ראשונה אחרי השחרור

בשל כך, יצאו בימים האחרונים עורכי דינו והוועד למען שחרורו של פולארד, בפניה ציבורית לפוליטיקאים ישראלים, בבקשה שלא להמתין לו מחוץ לשערי הכלא, זאת על מנת שלא להרגיז את האמריקאים וליצור מצג של "פסטיבל שחרור", שעשוי לחבל בסיכויו לעלות לארץ מוקדם יותר, כאמור. שכן, לפי תנאי שחרורו הוא מחויב להישאר בארצות הברית למשך חמש שנים לפחות תחת פיקוח של קצין מבחן. כמו כן נאסר עליו להתראיין.

מי שיכול להקל על המגבלה החוקית הוא נשיא ארצות הברית, אולם גורמים בממשל טוענים שאין בכוונתו לעשות כן. ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר פנה לאובמה בנושא, על מנת לאפשר למרגל הישראלי לעלות לארץ מיד עם שחרורו. נתניהו אף העלה את בקשתו בפגישה משותפת של השניים לפני כשבוע, ואף התחייב כי "ישראל תערוב להתנהגותו", בסיוע צוות ישראלי מיוחד שיערוב לקיום התנאים הכובלים שיקבעו האמריקנים. לעת עתה נראה כי אובמה שוקל את הדברים.

עם שחרורו נלקח פולארד לדירת מסתור שנשכרה עבורו, שם נפגש עם אסתר אשתו ועם עורכי דינו, זאת על מנת לערוב לביטחונו האישי מפני מפגעים אפשריים.

מאוחר יותר, יועבר לדירה שהוכנה עבורו בניו יורק, שם כבר נמצאה לו עבודה, והוא יצטרך להתייצב מדי תקופה בפני קצין מבחן שיוצמד לו למעקב.

המטה לשחרור פולארד, כבר יצא בקריאה נרגשת לציבור, לשלוח לו מכתבי חיזוק, שיודפסו ויועברו אליו באופן אישי לאחר שחרורו. "אתם מוזמנים לשלוח ליהונתן את כל מה שבלבכם, לספר לו על פעילותכם ותפילותיכם למענו במהלך השנים, ואף לצרף תמונה שלכם מהפעילות למען שחרורו. שימו לב - ניתן לשלוח גם בעברית", נמסר מהמטה.

עוד הוסיפו, כי "ההחלטה על דרך פעולה זו התקבלה כדי לאפשר לכל מי שפעל והתפלל לשחרור להביע אהבה ולתת חיזוק ליהונתן ולאסתר בלי לפגוע בבקשת המשפחה להימנע מפעילות פומבית וציבורית סביב השחרור". הכתובת לשליחת המכתבים הינה: letters4pollard@gmail.com

תגיות:פולארדשחרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה