חדשות בארץ

"אוניברסיטת תל אביב מפלה לרעה את החרדים והערבים"

בעקבות חוק הגיוס, שצפוי להגיע להצבעה בקריאה שניה ושלישית ביום שני הקרוב, השביתו היום כאות מחאה, סטודנטים באוניברסיטת תל אביב את הלימודים, ואף הפגינו. אבל היו גם מי שהתקוממו נגד ההפגנה וטענו: "כל כך הרבה סוגיות שקשורות לאי שוויון קיימות בחברה הישראלית, הכי דחוף זה לכלוא סרבנים חרדים?"

אא

המחאה הכפולה של סטודנטים באוניברסיטת תל אביב: אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב החליטה לשבות היום (רביעי), במחאה על התיקון בחוק הגיוס, שצפוי לעבור ביום שני בקריאה שניה ושלישית בכנסת.

אמש, החליטו הסטודנטים, בראשות יושבת ראש אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה, ענבל הוכברג, לשבות, ואף הזמינו את הח"כ עופר שלח ממפלגת "יש עתיד", שאף השתתף בניסוח החוק המקורי – לבוא ולנאום באוניברסיטה.

אלא שאז, התעוררה קבוצה נוספת באוניברסיטה שמתנגדת בתוקף למחאה האמורה. מה ששיקף זאת בצורה הטובה ביותר, הוא אולי עמוד הפייסבוק של האגודה, בו הביעו לא מעט צעירים מחאה על ההחלטה לשבות. בנוסף, אף נערכה הפגנת נגד, למול הפגנת האגודה, שנועדה למחות על מניעי השביתה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

אחת מאותם מתנגדים לשביתה, היא ספיר סלוצקר-עמראן, סטודנטית באוניברסיטה, שהיא גם פעילה פוליטית וחברתית. עמראן, אף פרסמה פוסט בנושא, בו תהתה לפשר המניעים של האגודה לצאת להפגנה דווקא עכשיו ודווקא בנושא זה.

"תחשבו רגע על עצמכם ועצמכן", כותבת עמראן בפוסט שנקרא 'המאבק מספר אחת של אגודת הסטודנטים בת"א: לכלוא סרבנים חרדים', "בתור סטודנטים בעבר או סטודנטיות בהווה: האם נושא ביטול הסנקציות הפליליות על סרבני גיוס חרדים מעל לגיל 21 נמצא ברשימת עשרת הנושאים החברתיים החשובים ביותר שלכן? כנראה שלא... כנראה שאף סטודנט או סטודנטית לא היו בוחרים לצאת להפגין נגד ביטול סנקציות פליליות על סרבני גיוס חרדים מעל לגיל 21".

עוד מוסיפה עמראן ומתארת מחאות חברתיות בוערות יותר שנמצאות לדעתה על סדר היום – וראוי להפגין עבורן. "לא מאבק על קורת גג כזכות יסוד לכולן, לא מאבק נגד אלימות משטרתית כלפי יוצאי אתיופיה, לא מאבק נגד מתווה הגז והשתלטות טייקונים על משאבי טבע – מה שדחוף עכשיו זה להכניס חרדים לכלא".

בהמשך, מוחה עמראן על כך שרק בחודש שעבר (ספטמבר) נרצחו בישראל שש נשים, ובשנת 2015 כולה נרצחו בסך הכל לא פחות מ-20 נשים. אולם האגודה, באטימותה, יוצאת להפגין כנגד נושאים שוליים, ואף מפלה לרעה קבוצות בעם. "מחאת אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב משתמשת בשיח של הפרד ומשול, שמסית כנגד ציבור החרדים והערבים, שמשתמש במושגים כמו 'שוויון' ו'נטל' באופן מעוות ומציג מצג שווא שבו דווקא מי שנהנים מכל הפריווילגיות האפשריות הם הנגזלים והנפגעים.

"חבל שאגודת הסטודנטים בראשותה של הוכברג מתייצבת לצד עוד קמפיין של הסתה נגד הציבור החרדי", מוסיפה עמראן. "שמציג אותו ככזה שצריך "לתקן" ולהפוך אותו לישראלי הנורמטיבי בן דמותם של מפלגת "יש עתיד" והשמאל הציוני". 
בהמשך, צוטטה עמראן סטודנטית נוספת שמחתה על קיר אגודת הסטודנטים כנגד ההפגנה המיותרת, שלדבריה לא תועיל ואף מזיקה בהשבתת הלימודים. "כל כך הרבה סוגיות שקשורות לאי שוויון קיימות בחברה הישראלית", כותבת הסטודנטית המצוטטת בידי עמראן. "ומשום מה דווקא מחאת יאיר לפיד, שתנגוס עוד יותר בתקציב המדינה ולא תועיל בדבר מלבד פמפום תחושת צדקנות, נבחרה כעילה להשבתת לימודים. מי שרוצה להפגין יכול לעשות זאת, אבל אל תשביתו את הלימודים בשמי ובשם אג'נדה שלא כולם חולקים אתכם. מה שיפה זה שבזמן שרבים מאתנו עסוקים במחאת הגז, האגודה מציעה לי הטבות בתדלוקים בתחנות 'דלק' של תשובה".

תגיות:אוניברסיטהאפליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה