חדשות בעולם

כוחות הביטחון בפריז הטילו מצור על דירת המחבלים

במבצע מיוחד של כוחות הביטחון בצרפת הוטל מצור על דירת המחבלים. לאחר 7 שעות הסתיים המבצע, בו נעצרו 7 מחבלים, ו-2 נוספים נהרגו

אא

צבא צרפת בשילוב כוחות המשטרה פשטו היום (ד') על דירת המחבלים המעורבים באירועי הטרור בפריז, בסן דני. לאחר חילופי אש בין הצדדים, מחבל נהרג, ומחבלת נוספת נהרגה לאחר שפוצצה את עצמה. לאחר השעה 12:00 הסתיים המבצע בהצלחה, לאחר שכשכוחות הביטחון הצליחו לעצור שבעה חשודים ששהו בדירת המסתור.

במהלך המבצע, התפתחו חילופי אש בין השוטרים למחבלים, תוך שימוש ברימוני יד. במהלך חילופי האש, המחבלת שנהרגה בפעולה, השתמשה ברובה קלצ'ניקוב, אך לבסוף פוצצה את עצמה.

שכן הדר סמוך לבניין תיאר את פיצוץ המחבלת: "שמעתי שוטרים מדברים אל אישה. אני חושב שהיא הייתה המחבלת המתאבדת. הם אמרו לה לא להוריד את הידיים, אלא להשאיר אותן באוויר, ואז היה פיצוץ גדול. אני חושב שאז היא הפעילה את הפצצה. היה פיצוץ מאוד גדול. הרבה חלונות נשברו ברחוב".

כלב משטרתי שנשלח אל הדירה, חוסל על ידי ארבעת המחבלים שנותרו בדירה.

בתחילת האירוע, דווח בצרפת לפי מידע שנמסר על ידי המשטרה, כי מתכנן פיגועי הטרור ("המוח"), עבד אל-חמיד עבוד, שוהה בדירה. בנוסף דווח, כי ישנה אפשרות שגם המחבל שנמלט מהפיגוע ביום שישי, סאלח עבד א-סאלם נמצא בדירה. אך בצרפת דיווחו לאחר מכן, כי כנראה מדובר במידע כוזב.

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

לאחר סיום האירוע, המשיכו כוחות הביטחון לעבר כנסייה סמוכה לאזור, שלפי החשד מסתתרים שם חלק מהמחבלים. לא דווח על מעצרים.

ברשת CNN דווח כי גורם במשטרת צרפת מסר מידע לפיו המצור החל "בדיוק בזמן", והוסיף כי החשודים עמדו להוציא לפועל פיגוע נוסף. הגורם מסר כי הפשיטה התמקדה בשתי דירות שונות באותו רחוב, ולא רק בדירה אחת, לאחר שהפשיטה הראשונה הובילה את השוטרים לדירה השניה. הגורם הוסיף כי המקום שבו שהו החשודים היה תחת מעקב משטרתי עוד לפני הפעולה.

בעל הדירה שבה שהו המחבלים טען כי לא ידע מי הם כשהשכיר להם את הדירה, והמידע היחידי שהיה ברשותו שהגיעו מבלגיה. לדבריו: "אינני יודע דבר. הבנתי שהמבצע מתבצע בדירה שברשותי, שמחבלים מתבצרים בדירה שלי. לא ידעתי שהם מחבלים. חבר ביקש ממני לארח בדירתי שני חברים שלו, אך אמרתי לו כי אין בדירה מזרנים, והוא השיב כי "זה בסדר גמור, הם רק רוצים מיל ולהתפלל". הוא ביקש ממני לארח את שני חבריו למשך שלושה ימים, אם הייתי יודע מי הם, אתם חושבים שהייתי מארח אותם אצלי?".

בתוך כך, נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, וראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, קיבלו עדכונים על המבצע בלשכת הנשיא בארמון האליזה.

תגיות:טרור בפריזדאעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה