חדשות בארץ

הנכד הגיע לטיפול אונקולוגי – הסבתא ניצלה ממוות

עיישה בת ה-67 הגיעה כדי ללוות את רג'אב, נכדה שנלחם על חייו כבר ארבע שנים. אלא, שאז הסבתא התמוטטה, והנכד המסור הזעיק את הצוות הרפואי – שבזכות טיפולו המסור זכתה להינצל משבץ מוחי חריף

אא

זה היה עוד יום שגרתי. סבתא עיישה בת ה-67 ליוותה את נכדה, רג'אב בן ה-13, בעת שהגיע לקבל טיפול אונקולוגי במערך ההמטו-אונקולוגי, בבית החולים "רות" לילדים שברמב"ם. רג'אב, נלחם על חייו בארבע השנים האחרונות מפאת המחלה האמורה.

כמו בכל ביקור כזה, גם הפעם שהו השניים במלונית הנמצאת בתוך בית החולים. לפני שבוע, חשה הסבתא ברע לפנות בוקר והעירה את רג'אב. דקות לאחר מכן התמוטטה.  רג'אב, בנחישותו, יצא והזעיק את הצוות הרפואי, ואל החדר הגיעו במהירות אחות ורופא, שקבעו שהסבתא סובלת משבץ מוחי חריף. זאת כיוון שהתלוננה על חולשה קשה בפלג גופה הימני וסבלה מהפרעת דיבור קשה.

החל מרגע זה, הוחלט להכניס את הסבתא למסלול "השטיח האדום". במסגרתו, מזרזים את הטיפול בחולים מסוג זה ככל האפשר, וזאת על מנת להציל כמה שיותר רקמות במוחו של החולה, בכמה שפחות זמן.

בית החולים רמב"ם (צילום: משה שי / פלאש 90)בית החולים רמב"ם (צילום: משה שי / פלאש 90)

ואכן, בירור שנעשה גילה כי הסבתא סובלת מקריש דם במוח, שמונע העברת חמצן תקינה אל המוח. במהרה הוכנסה הסבתא לצנתור מוח – על מנת להציל את חייה. בחדר הצנתורים, מופה אזור הקריש וגודלו, והרופא המנתח, ד"ר אמסלם, העביר צנתר דרך עורק המפשעה עד לאזור החסימה במוחה.
"לחולה היה מזל רב להתמוטט ברמב"ם", אומר ד"ר אמסלם, "במקרים כאלו הזמן הוא גורם קריטי, והודות למיומנות של הצוות המטפל והניסיון הרב שיש לצוות אחראי שבץ ברמב"ם היא אובחנה וטופלה במהירות".

בסופו של דבר, עבר הטיפול בהצלחה והסבתא שוחררה לביתה לאחר מספר ימי אישפוז, כשהיא חשה בטוב ומצליחה להזיז את ארבעת גפיה ולתקשר. נכדה המודאג, ששהה לצידה כל העת, שמח בבשורות הטובות. 

תגיות:בית החולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה