חדשות בעולם

פתרון פולני למשבר הפליטים? "שילחמו בדאעש"

שר החוץ הפולני החדש הציע כי הפליטים מסוריה ילחמו בארגון הטרור דאעש. "במקום לבקש משקה או מזון, הפליטים שואלים היכן הם יכולים להטעין את הטלפון הנייד שלהם"

אא

התרגשות נרשמה אתמול (ב') בפולין עם תחילת כהונת הממשלה החדשה. בנאום הבכורה של שר החוץ הפולני החדש, ויטולד וושצ'יקובסקי, השר אמר כי מרבית הפליטים באירופה לא ברחו מפני המלחמה בסוריה, ובסך הכל הם מחפשים חיי נוחות אצלם. הוא הציע למדינות אירופה להשתמש בפליטים ככוח צבאי שיחזור לסוריה כדי להילחם בדאעש.

לדברי שר החוץ החדש: "עשרות אלפי גברים צעירים יורדים מסירות הגומי שלהם עם אייפד ביד, ובמקום לבקש משקה או מזון, שואלים היכן הם יכולים להטעין את הטלפון הנייד שלהם. אם יש מאות אלפי צעירים סורים שמגיעים לאירופה, אנו יכולים לגייס אותם ולהפוך אותם לצבא. האם אפשר לדמיין מצב בו אנחנו, מדינות אירופה, שולחות חיילים להילחם בסוריה, בזמן שמאות אלפי סורים יושבים ושותים קפה בברלין, וצופים בנו נלחמים על הבטחון שלהם בארצם? הם יכולים ללכת ולהילחם כדי לשחרר את ארצם, יחד עם העזרה שלנו".   

עוד הוסיף ואמר: "חיילי צבא פולין נדרשים כרגע למשימה יותר חשובה מלהילחם בדאעש, והיא הגנה על גבולות פולין מפני תוקפנות רוסית אפשרית, והתלקחות מחודשת של המלחמה באוקראינה. הרעיון של הקמת צבא פליטים המגיעים לאירופה הוא הגיוני, גם כי פולין לדוגמא, אינה יכולה לשלוח כעת את חייליה למזרח התיכון. אנו זקוקים לחיילים שלנו כאן בימים אלו, במקרה והמלחמה באוקראינה תתלקח מחדש ויתעורר איום על ביטחונה של פולין". 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תגיות:אירופהפליטיםדאעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה