מעניין

איך הפך עלון פ"ש לילקוט שמעוני?

שמועה שרצה בווטסאפ דיברה על קטע מילקוט שמעוני שמנבא את עלייתו של דאעש. האמת שהתבררה היתה, איך לומר, קצת שונה

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

הצילום שרץ ברשת, כביכול מילקוט שמעוניהצילום שרץ ברשת, כביכול מילקוט שמעוני

האם אכן ספר קודש קדמון מנבא את עלייתו של דאעש? בווטסאפ רצה אתמול ידיעה מרגשת שכללה צילום מ'ילקוט שמעוני' לכאורה, בו מוזכר ארגון הטרור דאעש בתור 'קליפה שעתידה לעשות מהומה ומריבה בעולם באחרית הימים'.

אלא שכל מי שטרח ופתח ילקוט שמעוני, יכול היה לראות בבירור שהציטוט לא נלקח משם. עד מהרה צף בווטסאפ – איך לא – הסבר אלטרנטיבי: המקור הוא ספר חב"די עתיק שהתגלה לא מזמן.

למרבה המזל, עוד בטרם ניסה מישהו לאתר את הספר העלום, כמה קוראים חדי-עין שמו לב שהגרפיקה החדשנית של הקטע מתאימה לא לספר עתיק אלא ל...עלון פרשת שבוע. משם היתה קצרה הדרך לגילוי: הקטע לקוח מעלון פרשת השבוע 'אור חי' היוצא על ידי המקובל הרב חיים עדני שליט"א.

בשיחה עם 'הידברות' אומר הרב עדני: "כתבתי את הדברים בספר שהוצאתי בשנה שעברה, וציטטתי מהם השנה בגיליון פרשת השבוע שאנחנו מפיצים. האדם שהפיץ את הכתוב כאילו הוא מילקוט שמעוני או ספר קדמון אחר התקשר אלי וביקש סליחה - הוא אמר שהמציא את זה כי רצה שיאמינו לדברים"...

צילום העלון המקורי שבו הפיע דבר התורה, שהוצג כביכול מילקוט שמעוניצילום העלון המקורי שבו הפיע דבר התורה, שהוצג כביכול מילקוט שמעוני

תגיות:שמועהדאעשאחרית הימים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה